3 עובדות שלא הכרתם על פרסום מבצע לחג ברשתות החברתיות

כשמגיעים החגים זו הזדמנות נהדרת להגדיל מכירות. כמעט כל בית עסק יוצא במבצע מיוחד, מוריד מחירים ומשווק את המוצרים שלו יותר מהרגיל לקראת החגים.

אפילו יותר מכך – ידעתם שאת יום האהבה, החל ב-14/02, המציאה רשת חנויות אמריקאית? וגם את בלק פריידיי וסייבר מנדיי המציאו הרשתות הגדולות במטרה להגדיל מכירות בחגים? אבל לא על העובדות האלה אנחנו עתידים לדבר היום.

הפעם נבחן דווקא את ההשפעה של הפרסום ברשתות החברתיות לקראת החגים. האם הוא אפקטיבי? איך כדאי לפרסם בחגים? ומה באמת עובד?

אז כדי להיות מוכנים לתקופת החגים הבאה, אולי כדאי שתכירו גם את העובדות הבאות.

1 – 35% מהקונים באינטרנט שומעים על מבצעים לחגים דרך הרשתות החברתיות

בתור מוכרים באינטרנט, אחד מאמצעי הפרסום הטובים ביותר שלנו הוא דווקא הרשת החברתית. ואם כבר אתם מפרסמים לקראת החגים, זוהי הזדמנות מצוינת בשבילכם, כי לא מעט מהקונים (הרבים מאוד) בחגים, ימצאו אתכם דרך הרשתות החברתיות.

נכון, זה נשמע כאילו 35% זה מעט, כי זה אפילו לא הרוב, אבל אם אנחנו מסתכלים על 35% מתוך מיליונים של קונים, אנחנו מגיעים למספר אדיר שיכול להגיע אליכם דרך הרשתות החברתיות.

הרשתות החברתיות הוא לא המקום היחיד לפרסם בו, וכמובן שכדאי לפרסם גם באמצעות הפלטפורמה בה אתם מוכרים, אבל אל תהססו להריץ קמפיינים למוצרים שלכם דרך פייסבוק – גם אם אתם מוכרים באמזון או איביי, במיוחד לקראת החגים.

2 – על “שבת לעסקים קטנים” שמעתם?

בין יום שישי השחור, ליום שני שאחריו, מגיע גם יום שבת. אבל איך אפשר כבר להפוך אותו למיוחד, כשהוא כל כך צפוף בין החגים האחרים? אז מסתבר ש”אמריקן אקספרס” הצליחו להפוך גם אותו למיוחד.

“אמריקן אקספרס” יצרה יום שנקרא “שבת לעסקים קטנים”, או Small Business Saturday באנגלית. מה החג הזה אומר? שזהו יום מיוחד בו אנחנו לא קונים באינטרנט, אלא קונים בעסקים קטנים.

בארה”ב זה תפס, ואולי גם בישראל זה יתפוס יום אחד, אבל עד אז כדאי שנכיר כמה נתונים שאולי דווקא יעידו שביום הזה לא כדאי לפרסם בארה”ב אלא אם יש לכם שם עסק קטן.

  • 76% מהקונים האמריקאיים באינטרנט, מכירים את החג הזה.
  • 33% מהם מתכננים לקנות בעסקים הקטנים שבסביבתם.
  • 67% מהם מתכננים להוציא 100$ ויותר.

מה הן המסקנות?

אולי בסביבתכם כדאי לעורר את החג הזה, במידה ויש לכם עסק קטן. התחילו לפרסם אותו ולהציע מבצעים במיוחד בשבילו ואז אולי גם בישראל הוא יתפוס.

כמו כן, כיוון שאותה השבת היא לא ממש מיוחדת, אלא לעסקים הקטנים, אם אתם מוכרים באינטרנט זה עלול להיות בזבוז מוחלט לפרסם מבצעים דווקא ביום הזה. הכינו פרסומות אולי דווקא ליום שני שמתקרב, ושמרו את תקציב הפרסום שלכם להכנסות הגדולות באמת.

 3 – מחקר חדש מוכיח – צרכנים מחפשים נוכחות ברשתות החברתיות

מחקר חדש שהתקיים הוכיח שכ-67% מהצרכנים ברשת, מעריכים נוכחות עסקית ברשתות החברתיות ואפילו נוטים לקנות יותר מבעלי עסקים שיש להם נוכחות בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ודומיהם.

מה זה אומר נוכחות ברשת? הכוונה היא לא רק שיהיה לכם דף עסקי בו תפרסמו מוצרים, אלא שלדף שלכם יהיה ערך מסוים ללקוחות שלכם. הלקוחות שלכם לא מחפשים לקנות כל היום, ולא רק מבצעים מעניינים אותם – הם מחפשים ערך מוסף, ואותו הם מעריכים.

ערך מוסף שכזה יכול להיות מתכונים לדוגמה, אם אתם מוכרים כלי מטבח או מצרכים לבישול ואפייה. דוגמה אחרת יכולה להיות מאמר על חומרי בנייה איכותיים אם אתם מוכרים כלים שמשמשים בבנייה וכדומה.

מהי הנישה שלכם? תחת איזו קטגוריה עיקר המוצרים שלכם נמצאים? הדף העסקי שלכם צריך לעסוק בקטגוריה הזו ולפרסם מידע ומאמרים רלוונטיים לנישה שלכם. המאמרים האלה אפילו לא חייבים להיות שלכם, והם יכולים להיות שיתופים של אחרים (עם קרדיט כמובן), אבל הם צריכים להופיע בדף העסקי שלכם – זה בטוח.

אז אם עדיין אין לכם דף כזה, זה הזמן לפתוח אחד

לקוחות רבים מוצאים את דרכם אל המבצעים באמצעות הרשתות החברתיות. הלקוחות באינטרנט גם מעריכים את העסקים שיש להם נוכחות ברשתות החברתיות ועכשיו אתם גם יודעים מתי כדאי לפרסם ומתי לא.

אז קדימה, למה אתם מחכים? פתחו דף עסקי, והתחילו להעלות בו מידע בעל ערך רלוונטי ומעולה לנישה שלכם. והכי חשוב? אל תשכחו לספר לנו איך הולך לכם – מחכים לשמוע מכם בתגובות.

יש לך שאלות? התלבטויות?
לשיחת ייעוץ בחינם עם יועץ לימודי איביי, השאר את פרטיך:
אני מאשר קבלת מידע שיווקי במייל ובסמס מגלזר הדרכה

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *