מה הן תכניות שותפים ואיך תרוויחו מהן באמזון ובאיביי

מסתבר שבאמזון ואיביי אפשר להרוויח גם בדרכים אחרות, שאינן דווקא מכירת מוצרים. רבים האנשים שהקימו דפי פייסבוק רק כדי לפרסם מוצרים של אמזון ושל איביי לקהל הרחב. למה הם עושים זאת? מה הטעם בכך אם המוצרים לא שלהם?

ובכן רבותיי, פה נכנסות תכניות השותפים, והיכולת להרוויח ולהצליח בהן – רבה היא. תכניות השותפים הללו מאפשרות לכם לפרסם מוצרים של איביי ואמזון ולקבל עמלה כאשר מוצר נמכר. אבל יש הבדל בין תכניות השותפים, וצריך לדעת איך להשתמש בהן נכון.

ראשית, על ההבדלים

ההבדל העיקרי בין אמזון לאיביי הוא בתגמול שתקבלו. אם פרסמתם מוצר שנמכר באיביי תקבלו עמלה רק אם המוצר עצמו באמת נמכר. באמזון לעומת זאת, תקבלו עמלה גם אם מוצר אחר נמכר. זאת אומרת, ברגע שלקוח בחר להיכנס לאמזון באמצעות הקישור שלכם לאתר, אבל הוא קנה מוצר אחר ולא את זה שפרסמתם, בכל זאת תקבלו עמלה על השירות.

לשתי המערכות יש מעקב ויכולת להציג לכם כמה אנשים נכנסו לאתר באמצעות הקישור שלכם, וכמה גם קנו לאחר שנכנסו דרכו. כמו כן, שתי המערכות עובדות יחסית באופן פשוט, ומספקות לכם די בקלות את הקישורים שתבקשו.

אז איך נרשמים?

למערכת של איביי קוראים EPN – “Ebay Partner Network”, ואפשר למצוא אותה בגוגל או באתר עצמו. איפה היא נמצאת באתר? כנסו אל דף הבית של איביי, רדו עד למטה, וחפשו את המילים “Site map”, כפי שהן מופיעות בתמונה שלפניכם.

לאחר מכן, לחצו crtl+f וחפשו את המילים “eBay Partner Network”, או שתוכלו לרדת למטה ולמצוא אותן כמו בתמונה במצורפת כאן.

כעת מה שנשאר לעשות הוא להירשם, ולהתחיל את התהליך שאיביי תנחה אתכם בו.

ומה לגבי אמזון?

באמזון התכנית נקראת “Amazon Associates”, ותוכלו למצוא גם אותה בגוגל, או באתר עצמו. כדי להגיע אליה דרך האתר רדו למטה ולחצו, תחת הכותרת “Make money with us” על הכפתור “See all”, כפי שמתואר בתמונה.

כאשר בחרתם בכפתור הגעתם לעמוד בו אמזון מראה לכם את כל הדרכים שתוכלו לעשות יחד כסף. מה שאתם מחפשים נמצאים בשורה התחתונה, תחת “Advertising online”, כפי שרואים בתמונה המצורפת.

לחצו על “Learn more”, ומשם כבר תתגלגלו לפי ההוראות של אמזון, כפי שעשינו באיביי.

איך יהיה נכון לפרסם מוצרים?

לרשותכם עומדות שתי פלטפורמות עיקריות. האחת היא פרסום מוצרים דרך הפייסבוק והשנייה היא דרך פיטנטרסט. ככול שתעלו יותר מוצרים לפינטרסט, ולעיתים יותר תכופות כך יש יותר סיכוי שאנשים יגיעו אליכם. שימו לב שאתם מזינים את קישור השותפים שלכם, ולא פשוט מעלים מוצרים שמקושרים בדרכים אחרות. איך בדיוק לעשות זאת נפרט במאמר אחר בהמשך הדרך.

הפרסום בפייסבוק הוא קצת יותר מורכב. אם תפרסמו באמצעות המשתמש האישי שלכם יהיו לכם שתי בעיות עיקריות:

  1. קהל הלקוחות שלכם יהיה מאוד קטן ומצומצם, וכנראה שגם יוגבל רק לשוק הישראלי.
  2. אתם תתחילו לאבד חברים בפייסבוק שפשוט לא רוצים לראות פרסומות (אנחנו לא מבינים אותם, ואתם?).

הדרך הנכונה לפרסם בפייסבוק היא לפתוח דף בעל תוכן מסוים, ולפרסם לקוראים שלכם תוכן איכותי משמעותי. לדוגמה, אם אתם אוהבים לבשל, אז פתחו עמוד בו אתם מפרסמים מתכונים, או כותבים (עדיף באנגלית) על כל מיני פטנטים או דברים שעשיתם במטבח.

המטרה היא לתת לקוראים שלכם ערך בחינם, משהו שימשוך אותם לעמוד שלכם ויגרום להם להישאר כי הם באמת אוהבים את מה שאתם כותבים. איפה מגיע החלק של פרסום מוצרים?

לאחר שיצרתם עניין, וכבר יש לכם קהל לקוחות די גדול, התחילו לפרסם מוצרים באמצעות הקישורים והדרכים שאמזון מציעה. מה חשוב לזכור? לא להגזים. את קהל הלקוחות שהשגתם אתם עלולים לאבד אם תפסיקו לכתוב, או אם תפרסמו יותר מידי מוצרים.

בתחילת דרככם בפייסבוק הקפידו לפרסם את הפוסטים המוצלחים ביותר שלכם, לקהל הלקוחות הרלוונטי שלכם. אם אתם מתכננים לפרסם מוצרים שנשלחים רק בארצות הברית, הקפידו להפיץ את הדף בארצות הברית. אם המוצרים שתפרסמו ישלחו לכל העולם, פרסמו את הדף שלכם למדינות אירופה ואמריקה הצפונית בעיקר, אך מידי פעם גם למדינות קטנות יותר שקונות פחות.

בשלב זה נפנה אתכם למדריך שלנו על הפרסום בפייסבוק, שם תמצאו מידע רב איך נכון לפרסם את הדף שלכם, איך לבחור את קהל היעד, ומה הכי כדאי לעשות.

אז קדימה – להתחיל לשתף ולהרוויח

עכשיו כששמעתם על דרך ההכנסה הנוספת הזו, למה שלא תנסו? המכירות באמזון ואיביי הם שיביאו לכם את הכסף הגדול, אבל תכניות השותפים ללא ספק יעזרו לתזרים המזומנים שלכם לתפוח.

אז מה אתם אומרים? איך נראה דף הפייסבוק שלכם? שתפו אותנו ונוכל לייעץ לכם איך להשתפר. ספרו לנו בתגובות על ההתקדמות שלכם.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *