שתי דרכים בהן תגיעו לרווחים באינטרנט באמצעות המסחר

אם גם אתם הבנתם שהגיע הזמן להתחיל לסחור באינטרנט, וגם אתם עשיתם את ההחלטה האמיצה הזו להקים עסק מהבית, אז אולי כדאי שתלמדו לרגע אחד על האפשרויות הרבות שניצבות לפניכם.

באינטרנט יש אינספור אפשרויות והזדמנויות, וכך גם בעולם המסחר האינטרנטי. תוכלו למכור כל דבר, ולקנות כל דבר באינטרט, ותוכלו לעשות זאת בדרכים רבות. אנחנו נחלק במקרה הזה את דרכי המסחר לשתיים.

דרך אחת היא הדרך בה אתם מקימים חנות עצמאית באינטרנט, כמו למשל בפלטפורמה של שופיפיי, ומתחילים למכור בה את המוצרים שלכם, מותגים שלכם או אפילו מוצרים שהשגתם בדרופשיפינג.

הדרך השנייה היא דרך זירות המסחר הגדולות, כמו איביי ואמזון, שגם בהן אתם יכולים למכור בדיוק את אותם מוצרים כמו בשופיפיי. אך יש הבדלים ברורים בין שתי האפשרויות, ואולי הגיע הזמן שנתחיל לעבור על היתרונות והחסרונות שבכל אחת מהפלטפורמות.

יתרונות בחנות עצמאית

בחנות האינטרנטית שלכם תהייה לכם גישה לנתונים רבים יותר מאשר בזירות המסחר הגדולות. תוכלו לראות איך בדיוק הלקוחות מצאו אתכם, מהיכן הגיעו, באילו עמודים בדיוק ביקרו והתעכבו ותוכלו אפילו לדעת כמה מהם הגיעו אל עגלת הקניות אך החליטו בסוף לא לבצע את הרכישה. כמות הנתונים האדירה הזו תוכל לשמש אתכם על מנת לפתח ולהגדיל את החנות שלכם יותר ויותר.

כמו כן, בחנות העצמאית שלכם יהיה לכם יותר חופש. כי הרי כשמה כן היא – עצמאית. תוכלו לבחור אלו מוצרים להעלות, איך לפרסם אותם ואלו תמונות לשים מבלי מגבלות או הפרעות. כמו כן, אתם שולטים בכל עיצוב החנות – מה יופיע בדף הבית, מה יהיה כתוב בבלוגים וכדומה. העצמאות הזו תאפשר לכם לפרסם את החנות שלכם בדיוק לקהל היעד הרלוונטי אליכם.

ובהמשך לעצמאות, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של החנויות העצמאיות, הוא שאין לכם מכסות. תוכלו להעלות כמה מוצרים שמתחשק לכם, ואף אחד לא יגביל אתכם במחירים או בכמותם.

היתרון האחרון הוא דווקא יתרון לגודל, אבל הפוך. כיוון שהחנות שלכם קטנה, ואתם היחידים ששולטים בה, יש לכם פחות מתחרים ובחנות עצמה אין לכם מתחרים בכלל. ברשתות הגדולות התחרות היא האתגר הקשה ביותר בדרך להצלחה במכירה, ולכן העובדה שהחנות היא פרטית, ללא מתחרים, זהו יתרון אדיר לטובת החנות העצמאית.

החסרונות בחנות עצמאית

על אף כל היתרונות הללו, ישנם גם כמה חסרונות לחנויות העצמאיות. חנות שכזו למשל יותר קשה לפרסם. אם בזירות הגדולות אתם יכולים לפרסם דרך הפלטפורמה עצמה, פה אתם צריכים לחפש את הלקוחות שלכם בפייסבוק ובגוגל ולמעשה יהיה לכם קשה יותר להגיע אליהם, כי הם לא בהכרח יחפשו אתכם.

הקושי הזה שבפרסום נובע מכך גם שהחנות שלכם לא מושכת אליה לקוחות באופן טבעי כמו הפלטפורמות הגדולות, ולמעשה אל החנות הפרטית שלנו נכנסים הרבה פחות אנשים מאשר אל זירות המסחר הגדולות.

ואם לא היה לנו מספיק קשה עד עכשיו, אז הוסיפו לכך גם שהתחרות שלכם היא אמנם לא מול מתחרים בתוך הפלטפורמה עצמה אבל היא מול הזירות הגדולות. עכשיו אתם כבר לא מתחרים במוכרים כמוכם, אתם מתחרים באמזון ובאיביי עצמן.

אז לפני שפותחים חנות עצמאית, עליכם להכיר בחסרונותיה ולהתכונן לקראתם. כאשר תרצו לפרסם, עליכם להיות מוכנים ולהעניק לקונים שלכם ערך נוסף אותו איביי ואמזון לא יוכלו להעניק לעולם. אתכם, ואת הייחודיות שלכם בחנות שהקמתם.

יתרונות בזירות המסחר הגדולות

בזירות הגדולות יש לכם יותר אפשרויות לפרסום. ישנם קמפיינים רבים שמוצעים על ידי הפלטפורמה ושבאמצעותם אתם יכולים לפרסם את עצמכם. כמו כן, בפלטפורמות הגדולות אתם גם יכולים לפרסם את עצמכם בדיוק כמו החנויות הקטנות – בפייסבוק ובגוגל. לכן, למעשה יתרונות הפרסום בזירות הגדולות גדולים בהרבה מאלו שבחנויות הקטנות.

אחד הגורמים העיקריים ליתרונות הפרסום הללו, הוא קהל הלקוחות האדיר שכבר נמצא בזירות המסחר הללו. במקרה הזה הלקוחות הגיעו לאתר הזה מלכתחילה כדי לקנות וכדי למצוא אתכם, והם מגיעים בכמויות אדירות. כמות החיפושים באמזון עקפה בשנים האחרונות את כמות החיפושים בגוגל – וזהו נתון אדיר בהתחשב בעובדה שגוגל היא כזו ענקית חיפוש, אתם לא חושבים?

ויתרון אחרון – העלאת המוצרים בפלטפורמות הללו היא מאוד נוחה. אמנם יש כמה חוקים שאתם צריכים לעמוד בהם אבל בסך הכול הן מנחות אתכם כיצד להעלות את המוצרים שלכם בצורה הטובה ביותר כך שימכרו באופן הטוב ביותר. העלאת המוצרים בזירות הגדולות נעשית שלב אחר שלב ודורשת מכם נתונים שבסופו של דבר אכן יביאו להגדלת המכירות.

חסרונות בזירות המסחר הגדולות

כאילו מנגד ליכולות הפרסום האדירות של זירות המסחר הגדולות, עומדת לה העובדה שהפלטפורמות הללו מלאות במתחרים. אתם לא לבד שם ואפילו יותר מכך, בתוך המוצר שלכם אתם יכולים למצוא פרסומים למתחרים שלכם, או את המתחרים עצמם. זהו חסרון משמעותי עליו אפשר בקלות לכסות בחנויות העצמאיות.

זירות המסחר הגדולות גם עולות לנו יותר כסף מאשר חנות עצמאית משלנו. לכל מכירת או פרסום מוצר יש עמלה, ואם אתם משתמשים בשירותי אחסון תצטרכו לשלם גם על זה לא מעט. עם זאת, שימו לב שגם לחנויות העצמאיות יש עמלות, וגם שם אתם תשלמו על אחסון מלאי פשוט לא לפלטפורמה עצמה – ההבדל הוא שבחנות עצמאית תוכלו לבחור את המחסן הזול ביותר ולאו דווקא את זה שזירת המסחר מציעה.

והחסרון אולי המשמעותי ביותר, הוא הבוס הגדול על הראש. בשנת 2016 ראינו שינויים מרחיקי לכת בזירות המסחר הגדולות. אם ביולי 2016 כשאיביי החליטו פתאום להגביל מוכרים רבים למכסות נמוכות, ואם בנובמבר כאשר אמזון החליטה שהיא משנה את כל מדיניות התגובות שלה. כמו כן, ברשתות האלו לא תוכלו להעלות כל מוצר שתבקשו, וגם לא תוכלו להעלות כמה מוצרים שתרצו – אתם מוגבלים למספר מסוים של מוצרים ונאסר עליכם להעלות מותגים או סוגים מסוימים של מוצרים.

לכן, לפני תחילת המסחר בזירות הגדולות, עליכם להגיע מלאי סבלנות ולהיות מוכנים ללמוד. תצטרכו לבחור בקפידה את המוצרים שלכם ולגדול בקצב שאינו מהיר, אך יאפשר לכם לגדול בבטחה. כמו כן, אם תדעו להעלות את המוצר שלכם כראוי, תדעו גם לנצח את המתחרים הרבים בפלטפורמה. לכל חיסרון תשובה, עליכם רק להכיר וללמוד אותה.

אז במה תבחרו אתם?

בעצם, לפני שתבחרו, הרשו לנו להמליץ – התחילו בפלטפורמה אחת, למדו אותה והרוויחו בה לפני שאתם ממשיכים לפלטפורמה הבאה. זה לא נכון להתפזר מידי ועלול לגרום לכם בסוף לסיים ללא רווחים בכלל. לכן חשבו את צעדיכם כראוי.

אתם עדיין מתלבטים? אולי הבדל אחרון לסיום יעזור: זכרו שבחנות עצמאית אתם יוצרים משהו משלכם, ולמעשה מקימים אתר מאפס. יש בכך המון עניין אך גם המון מאמץ. כמו כן, האתר הופך להיות השם שלכם, הפנים של החברה שלכם, ולכן לטווח הארוך הוא יותר ממשתלם, אך תהליך ההקמה שלו ייקח לכם יותר זמן.

אז השאלה היא פשוט מה אתם באמת מעדיפים? ספרו לנו בתגובות.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *