רוצים ‘לערוק’ לצד השני ולהתחיל להרוויח?

מי מאיתנו עוד לא קנה בגד, מוצר חשמלי, אלקטרוני או כל דבר אחר באיביי, עליאקספרס או אמזון? ידעתם שאלפי ישראלים ממשיכים את הילולת הקניות שמתרחשת ברשת, ו”עורקים” לצד השני, היכן שבמקום להוציא כסף, הם מתחילים להכניס אותו, מאנשים שבדיוק כמונו, קונים עוד ועוד?

מור, דבי ואסף העבירו הילוך, ולקחו את חגיגת המכירות ברשת צעד אחד גדול קדימה. היום הם כבר מוכנים להפסיק לשתוק, ומסכימים לספר שישנה שיטה איתה אפשר ליצור עולם כלכלי שונה ולא צפוי.

במבט ראשון אין כמעט סיכוי שתצליחו לזהות את ההצלחה של אסף, מור ודבי. דבי, סבתא לנכדה, החליטה למצוא דרך חדשה להתפרנס אחרי שפוטרה ממשרתה הבכירה בהייטק. היום היא כבר סוחרת ב-20,000 דולר בחודש, מבלי אפילו לדרוך מחוץ לדלת הבית.

אסף, אחרי שנים של עבודה אינסופית ומסורה במחלקת שירות הלקוחות, התחיל למכור מוצרים באינטרנט אחרי שעות העבודה, וכאשר העסק הגיע לנפח הפעילות המתאים, זימן את עצמו למשרד של הבוס, פיטר אותו ויצא לדרכו העצמאית. היום הוא מכניס בין  10,000$ – 18,000$ בחודש.

ואצל מור, הסיפור המעניין מכולם.

                                                                           מור

למור היה משרד עצמאי לעריכת דין, עד שיום אחד מאסה בסוג העבודה הזה. אבא שלה, מנהל העסק המשפחתי, קפץ על המציאה והציע לה לנסות ולמכור באינטרנט את המוצרים שלהם. היינו אומרים שהלך לה די טוב, אבל הלך לה מצוין. במקרה שלה, המכירות שנעשות מהעסק המשפחתי ומדלגות על פערי תיווך, גורמות לאחוזי הרווח להיות גבוהים מהרגיל.

על אף שמור, אסף ודבי נראים כמו תופעה חריגה, בה הם משקיעים את כל זמנם במסחר, אנחנו יכולים להעיד שבמחקר שערכנו בנושא, מצאנו ישראלים רבים שבוחרים “לסחור מהצד”. מה הכוונה? הם ממשיכים לעבוד במקום עבודתם המקורי, ופשוט מגדילים את הכנסתם באמצעות המסחר באינטרנט.  אסף לדוגמה, עשה זאת בעצמו עד שהגיע להכנסות גבוהות מספיק.

מסתבר שהמסחר באינטרנט דורש התעסקות, אך היא אפשרית לרוב הגדול של האנשים ובמקרים רבים, כפי שרואים כאן, אין צורך להשקיע כסף מראש. בואו ונשמע מה הם מספרים לנו על זה.

אז איך הגעתם לזה? איך הצלחתם להתפרנס מבלי לצאת מהבית?

“זה עניין של החלטה אחת אמיצה, בה פשוט מתחילים לנסות.” אומרת מור.  “אני שמעתי על האפשרות למכירה באיביי, והחלטתי שהגיע הזמן שאנסה זאת בעצמי. זה התחיל ממוצר או שניים שבאו מהחנות המשפחתית, ולאט לאט זה פשוט הגדיל את עמודת ההכנסות בעסק, אפילו יותר ממה שחשבנו שיהיה.”

“זה לא קל להתפטר ולהחליט לקחת סיכון שכזה – להקים עסק משלך.” אמר לי אסף. “אבל אם גם לך נמאס להרוויח משכורת רגילה כל חודש, בלי אפשרות ממשית להגיע לסכומים שמהם אפשר לחיות טוב בישראל, וגם אתה רוצה לקבוע את ההכנסות שלך בעצמך, אין סיבה שלא תצליח להגשים את החלום הזה.”

מה קרה? מה היה הטריגר שהביא אתכם אל המסחר באינטרנט?

“בעולם ההיי טק יש כל יום פיטורים.” אומרת דבי. “הייתי במשרת ניהול בכירה, וכשיום בהיר אחד קראו לי אל הבוס והתכוננתי לקבל קידום, אבל במקום פיטרו אותי בלי למצמץ, החלטתי שאני לא חוזרת לשם. חיפשתי תחום חדש ועניין אחר ומצאתי אותו במסחר האלקטרוני.”

                                                                      דבי זילברמן

אז מה שדחף אתכם היה בעצם איזה משבר כלכלי?

“לאו דווקא.” אומרים אסף ומור. מור החליטה לעזוב מקצוע מאוד מבוקש, שאמנם לא קל למצוא בו לקוחות ולפעמים ממש צריך לרדוף אחריהם, אך לא הנושא הכלכלי הוא מה שדחף אותה החוצה.

“תראה, כל העבודה האפורה, החוזים, פשוט הרגו אותי. חיפשתי משהו עם עניין, משהו שיאתגר אותי וימשוך אותי פנימה.”

“אצלי זה בערך אותו הדבר.” אומר אסף. “שירות לקוחות זו עבודה מאוד שגרתית ושוחקת, והמשכורת באמת לא שווה את העבודה. רציתי להרוויח כסף טוב, וליהנות ממה שאני עושה ביומיום”.

אוקי, אז למה דווקא איביי? למה לא פשוט לפתוח עסק?

“כשרואים הזדמנות אסור לפספס אותה.” אומרת דבי. “אני חושבת שכל אחד מאיתנו שמע על איביי בשלב כזה או אחר, הבין שיש שם אפשרות להרוויח כסף מבלי להשקיע סכום משמעותי, והחליט לעשות את הצעד הזה. רוב הסוחרים גם מתחילים במקביל לעבודה הקיימת ומתקדמים, כל אחד בקצב שמתאים לו.”

“חוץ מזה, מדובר פה בעסק.” אומר אסף. “זה לא שונה מלפתוח חנות לבגדים, או להקים איזה מזנון. פה פשוט קהל היעד רחב בהרבה וההשקעה – פשוט לא צריך להשקיע כסף בהתחלה.”

“אני מאוד מסכימה עם אסף.” מוסיפה מור. “אחרי הכול, אני כבר הייתי עם עסק עצמאי, ופשוט החלטתי לשנות כיוון. החנויות של המשפחה מוכרות עכשיו הרבה יותר בזכות המסחר באינטרנט וקהל היעד שלנו גדל בהמון ונמצא עכשיו בעוד הרבה ארצות, מה שלא היה אפשרי לפני כן.”

אז איך מנצלים הזדמנות כשמזהים אותה?

“הסוד הוא להתחיל. צריך לקחת את הצעד הראשון, ולהחליט שהולכים עם זה עד הסוף.” אומר אסף. “אני במקרה שלי התחלתי לסחור עוד בזמן שעבדתי. לקח לי קצת זמן עד שהגעתי לרווחים, אבל כשהרגשתי שאיביי זה התחום, והצלחתי לפרנס את עצמי טוב יותר אפילו מאשר בעבודה שלי, החלטתי להתפטר ולהתמקד.”

“כשיש הוכחות בשטח, ואפשר לראות אותן,” אומרת דבי. “צריך פשוט לטרוף את ההזדמנות. קשה לנסות משהו חדש, אבל לדעתי יותר קשה לא לנסות.”

אתם רוצים להגיד לי שלא היו לכם אפשרויות להרוויח לפני כן?

“היו אפשרויות.” אומרת דבי. “תמיד אפשר לנסות ולחזור להיי-טק, אבל מהר מאוד הבנתי שהביטחון הזה, של להיות שכירה, הוא כנראה לא אמיתי. כי הנה, את יכולה לקום בוקר אחד ולגלות שבשיחה אחת במשרד של המנהל, המשכורת הגבוהה מהעולם היוקרתי הזה פשוט נפסקת.”

“זה גם לא רק הכסף.” אומרת מור. “צריך גם עניין בחיים, צריך לעשות משהו שימשוך אותך, ולדעתי אפשר להרוויח הרבה יותר דווקא בעולם המסחר האינטרנטי. הקהל הישראלי הוא קהל טוב אמנם, אבל אנחנו שוק קטן. אז למה לא להצטרף לשוק הגלובאלי?”

אולי נתחיל רגע מהתחלה, מה זה בעצם איביי?

איביי הוא כמו קניון אינטרנטי ענק. יש בו מאות אלפי, אם לא מיליוני מוצרים וחנויות אשר מציעים מכל וכל.

“תדמיין שאתה נכנס לעזריאלי, אבל לא מצליח לראות את הקומות העליונות והתחתונות כי הוא פשוט כל כך עצום.” אומר אסף.

“תנסה אפילו לדמיין רגע שהאנשים סביבך הם לא רק ישראלים, לא עברית היא שפה השולטת, אלא שיש אנשים מכל מקום בעולם – אמריקאים, אנגלים, אוסטרלים, צרפתים, ספרדים, איטלקים, גרמנים, יפנים. אנשים קונים באיביי מאיי סיישל – שמעת פעם על המקום הזה בכלל?”

לאיביי מגיעים קונים מכל מקום, וכך גם המוכרים בה. העסקאות כולן נעשות באינטרנט והדבר היחיד שעובר באופן פיזי, הוא המוצר עצמו. גם הכסף, כמובן, עובר באמצעים אינטרנטיים.

זה מתחיל בקטנה, ולאט לאט מתרחבים

את הצעדים הראשונים עשו כל אחד מחברינו לאט, ועם מספר מצומצם של מוצרים. אסף ודבי התחילו קודם כל למכור מהבית – מוצרים ישנים, משומשים, ודברים שכבר לא היו צריכים.

“אתה לא תאמין מה אנשים קונים באינטרנט.” מספרת דבי. “בעלי מת על שווקי פשפשים, והוא מביא כל הזמן דברים שונים ומשונים הביתה, שלדעתי הם גם מאוד מיוחדים. יום אחד החלטתי פשוט להציע אותם למכירה באיביי. לא רק שהדברים נמכרים, הם גם נמכרים במחירים יפים.”

“אני שמעתי על אנשים שמכרו בושם חצי ריק.” אומר אסף. “בעצמי מכרתי הרבה דברים מהבית שלא חשבתי שימכרו. אולי אפילו יותר מזה, לא פעם העליתי מוצרים של ספקים סתם, בלי לחשוב, והם נמכרו אפילו טוב יותר מאלו שעשיתי בשבילם סקר שוק.”

מה זאת אומרת מוצרים של ספקים?

אולי כדאי שנבהיר רגע מושג חדש – דרופשיפינג. שלושת חברינו הסוחרים בחרו בדרך נוספת לסחור בה, שגם בה הם משתמשים כדי להרים את העסק שלהם, ששמה “דרופשיפינג”.

”דרופשיפינג” זוהי שיטת מסחר בה אנחנו מוכרים מוצר של ספק ומשלמים לו רק אחרי שהמוצר נמכר. זאת אומרת שאנחנו מפרסמים מוצרים של הספק, באמצעות מידע ותמונות שהוא נותן לנו, וכשהם נמכרים אנחנו מקבלים את הכסף, משלמים לו והוא שולח את המוצר ללקוח.

“זה עולם אחר לגמרי.” אומרת מור. “אני אורזת בעצמי לא מעט מוצרים מהעסק המשפחתי, הולכת לדואר, שולחת ומחזיקה את המלאי. זה תהליך לא פשוט שעולם הדרופשיפינג פשוט מעלים. אני רוצה שבהמשך העסק שלי יתבסס על זה.”

“אתה בכלל לא רואה את המוצר.” מוסיף אסף. “הספק מטפל בכול, ואתה רק דואג להעביר לו הזמנות ומספק את שירות הלקוחות.”

למה בעצם לא להמשיך למכור מהבית?

“מוצרים מהבית הם חד פעמיים.” אומרת דבי. “אתה מכין דף מכירה, מצלם תמונות ועובד עליו כדי למכור אותו במחיר גבוה, אבל לרוב יש לך רק מוצר אחד כזה. לכל מוצר צריך להעלות דף משלו, תמונות משלו וכדומה, בעוד שאצל ספקי דרופשיפינג הסיפור הוא שונה.”

“נכון. אצל הספקים, כולל ספקי הדרופשיפינג, אני יכול להעלות מוצר פעם אחת, ולמכור אותו עשרות ואפילו מאות פעמים.” מוסיף אסף.

“אני יכולה גם להוסיף שבגלל זה אני חושבת שעדיף למכור מלאי של מוצרים, ולא רק מוצרים מהבית.” אומרת מור. “זה נהדר להתחיל במכירה מהבית, ככה מבינים את התהליך ולומדים איך המערכת עובדת, אבל בסוף, כדי לבנות עסק ממש, צריך להתחיל לעבוד עם ספקים או עם מלאי משלך.”

אתם ממש בונים עסק, מה?

“כן, זה עסק לכל דבר. יש קבלות ללקוחות, יש ניהול  מלאי (על ידי הספק) וכדומה.” אומר אסף. “הכול רץ, וכמו כל עסק צריך לדעת להתמיד ולצמוח.”

“אנחנו גם מעסיקים עובדים מרחוק.” אומרת דבי. “ישנם עובדים בפיליפינים שמתמחים במכירה באינטרנט ובאיביי בכלל.”

זה מתחיל להישמע כמו הכנסה פאסיבית – זה באמת ככה?

“אם מכוונים לשם, זה יכול להפוך להיות פאסיבי ברובו הגדול.” מספר אסף.

“אני את שירות הלקוחות לדוגמה העברתי לעובד מהפיליפינים שאני מעסיקה.” אומרת דבי. “המחיר הוא זול ומשתלם.”

“הם גם יודעים לבצע מחקר שוק, להעלות מוצרים ולהזמין מהספק.” אומרת מור. “וכשאני אומרת “יודעים” – אני מתכוונת למומחים בתחומם, ולו רק מפני שהם עושים זאת כל כך הרבה.”

ידע רוכשים, הוא לא מגיע משום מקום

ודאי שאלתם את עצמכם מאיפה אסף, מור ודבי למדו את הכול. הרעיון הוא ללמוד מבעלי ניסיון.

“ידע לא נוצר מעצמו. אתה יכול לחקור, לחפש ולנסות, אבל בסוף אתה יכול לחסוך לעצמך המון טעויות והוצאות אם רק תלמד מבעל ניסיון.” מספר אסף.

אז מי הוא בעל הניסיון הזה ממנו למדתם?

“זה ממנה, לא ממנו, וכבר שנים שהיא עושה סכומים גבוהים במיוחד במסחר באינטרנט.” אומרת דבי.

“כולנו למדנו אצל יעל גלזר.” מספרת מור. “הקורסים שלה פשוט כוללים הכול ומלמדים הכול. והם גם מייצרים קהילה של אנשים איתם אפשר לדבר גם אחר כך, להתייעץ ולהרחיב אפילו יותר את הידע שברשותך, בלי להוסיף כסף.”

אבל מה עושים אחרי הקורס? הרי בשלב מסוים הוא נגמר

“הוא לא נגמר לעולם.” מספר אסף. “הקורס ממשיך להתעדכן והוא אפילו שומר על רלוונטיות כשאיביי משנה את חוקיה או כשיש תוכנות חדשות בשוק.”

“וגם הקשר עם גלזר הדרכה תמיד נשמר.” מוסיפה מור. “כמו כן, מקבלים בקורס כלים שמאשרים לך להמשיך גם בלעדיו. אצל גלזר לא מאכילים את התלמידים עם כפית, אנחנו לומדים לעשות הכול לבדנו.”

זה באמת הכרחי? לקחת קורס?

“לדעתי, כן.” אומרת דבי. “כשהתחלתי למכור בעצמי, אמנם הצלחתי למכור וראיתי שהדברים באמת עובדים, אבל גם הבנתי שאני לא מגיעה למקסימום רווח בכל מכירה.”

“אני חושבת גם שזה עוזר מאוד למי שאולי לא מבין כל כך אנגלית, ולכן קשה לו לקרוא את מה שיש לאיביי להסביר,” אומרת מור. “הקורס מאוד מפשט לנו את המערכת. אני למדתי שם איך לבצע מחקר שוק טוב יותר, איך להתחבר לספקי דרופשיפינג, איך לכתוב כותרות נכונות וכדומה.”

“זה מאוד חשוב ומשפיע על האופן בו כותבים את דפי המוצר”, מוסיף אסף. “אם העליתי מוצר, יכול להיות שרשמתי לו תיאור שנראה לי מושלם, אבל ללקוח שלי יהיה חסר משהו והוא יעדיף לקנות דווקא מהמתחרים שלי. בקורס למדתי איך לעשות את זה נכון, וכמה באמת התיאור והכותרת של המוצרים חשובים.”

אתם לא קצת משוחדים אבל? למה יעל גלזר נניח, ולא האחרים?

“קודם כל אני חושבת שהקהילה שנוצרת סביב יעל היא מבין הפעילות בתחום.” מספרת מור. “ישנם מנטורים שמלווים אותך לכל אורך הקורס, ועונים על כל שאלה, קטנה או גדולה, בשיא הרצינות והיעילות. כמו כן, אתה מהר מאוד מוצא את עצמך מוקף באנשים שעובדים כמוך, וסוחרים כמוך, ואז יש לך איפה לשתף בהצלחות או להיעזר בדעות אחרות.”

“אני אוהב את הבונוסים.” אומר אסף. “מעבר לחומר שהיא מבטיחה ללמד, היא גם מלמדת כל מיני בונוסים שממש מקדמים את העסק שלך. כמו לדוגמה איך לצלם תמונות, איך לפרסם בפייסבוק, על תכנית השותפים של איביי וכדומה.”

“אני לא רוצה להעיד על אחרים.” אומרת דבי. “אבל אני יודעת שאצל יעל מקבלים משהו שאי אפשר לקבל בכל מקום. למשל, יש ליעל את הצוות הגדול בתחום, שמקבל משכורת רק כדי ללמד אותך ולקדם אותך במסחר. החברה שלה היא “גלזר הדרכה” ולא “גלזר מסחר”. זאת אומרת שהמטרה שלה היא ההדרכה, ולא המסחר עצמו. זאת מעבר לכך שהיא סוחרת מצליחה בזכות עצמה.”

זה לא מפחיד אבל לשלם על קורס מבלי לדעת אם תצליחו?

“קודם כל, לדעתי, אצל יעל את יודעת שתצליחי.” אומרת מור. “יש ליעל את תו אמון הציבור. הם מאפשרים לך לקבל החזר מלא על הקורס (וראיתי גם אנשים שבאמת קיבלו) אם החלטת שהקורס לא מתאים לך. באופן כללי הם מעניקים המון ביטחון לסוחר המתחיל.”

“אפשר גם להוסיף שעלות הקורס לא קרובה לעלות הטעויות. לדוגמה, אני בזמנו העליתי מספר מוצרים למכירה פומבית שלא נמכרו והפסדתי על כך כסף, בקורס למדתי איך להביא אותם לכדי מכירה, או אם בכלל כדאי להחליף אותם. בנוסף, קרה לי כבר שמוצרים נמכרו ובדיעבד גיליתי שהם נמכרו בהפסד – אתה יכול לדעת מראש כמה תשלם על המוצר שלך, פשוט צריך לדעת לבדוק את זה.” כך מספר אסף.


יעל גלזר

עכשיו גם צריך לקבוע את היעד הבא

לאן תמשיכו מכאן? מה המטרה הבאה שלכם?

“אני רוצה שיהיה לי יותר זמן לבלות עם הנכדה שלי.” אומרת דבי. “למען האמת, רציתי. היום באמת יש לי יותר זמן. אבל הייתי רוצה גם להגיע לרווח של 10,000$ בחודש (נקי) ולצאת לטייל בעולם תוך כדי שאני ממשיכה להרוויח.”

“אני רוצה לקנות בית במרכז הארץ, לבנות לעצמי עוד הכנסה שצריך לעבוד עבורה פחות ופחות, זה באמת היעד הגדול ביותר.” אומר אסף. “ויחד עם זה אני מתכוון גם להגדיל את העסק ולסחור באותו האופן גם בפלטפורמות אחרות כמו אמזון ושופיפיי.”

“לי יש חלום שאחת מהחנויות המשפחתיות שלנו (לפחות), תהייה 100% אינטרנטית.” אומרת מור. “אני רוצה שהעסק יהפוך להיות גדול יותר אפילו ממה שהוא עכשיו.”

מור, דבי ואסף הן רק מעט מן הדוגמאות הרבות שפגשנו במחקר שלנו על המסחר באינטרנט. אלפי ישראלים כבר עושים זאת ומוכרים את מרכולתם בחו”ל – אם בארה”ב, באירופה, במזרח אסיה ובשאר העולם. זו ללא ספק הזדמנות שאסור לפספס.

מחפשים מידע נוסף? רוצים לפגוש בעצמכם את יעל גלזר?

תוכלו להתקשר למשרד של גלזר הדרכה: 03-3030-400

או שתוכלו לרשום את פרטיכם כאן בטופס, ואנחנו כבר נחזור אליכם:

יש לך שאלות? התלבטויות?
לשיחת ייעוץ בחינם עם יועץ לימודי איביי, השאר את פרטיך:
אני מאשר קבלת מידע שיווקי במייל ובסמס מגלזר הדרכה

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *