המדריך המלא למפרסם בפייסבוק חלק 2 – פייסבוק פיקסל וסוגי מודעות

במאמר הקודם שלנו עסקנו בכלים הבסיסיים אותם אנחנו יכולים לראות במנהל העסקים של פייסבוק.

היו אלו ה-power editor, שהוא יחסית מתקדם וחדשני יותר, וה-ad manager, שדורש חשבון משל עצמו אך יהיה פשוט באופן יחסי.

במאמר הקרוב נבחן כלי נוסף שעומד לרשותנו בתוך מנהל העסקים של פייסבוק, והוא ה”פייסבוק פיקסל”. כמו כן, נבחן אלו אפשרויות עומדות בפנינו לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות ואופי הפרסום. מוכנים?

מה זה פייסבוק פיקסל?

פייסבוק פיקסל זהו קוד, שכאשר מזינים אותו באתר שלנו, אנחנו מקבלים מידע על הקהל שנכנס לעמוד שלנו. לדוגמה, מי שהסתכל על האתר, מוצרים שנוספו לעגלת הקניות ועל ידי מי, מכירות שבסוף לא בוצעו, וכדומה.

את המידע הזה, אותו בחרנו, מעביר הקוד היישר אל מנהל העסקים של פייסבוק, שם נוכל להשתמש בו כדי להבין את קהל היעד שלנו, לחקור את הצלחתנו ולעקוב אחר מסעות הפרסום שלנו.

הקוד מתאים לפעולות המרה שונות אליהן נוכל לכוון, אך נצטרך להזין אותו מספר פעמים – אלא אם אנחנו משתמשים בשופיפיי. הכוונה בפעולת המרה היא שלקוח ראה את המודעה שלנו, ובאמצעותה ביצע את הפעולה שרצינו שיבצע (יגיע לבלוג, ירכוש וכדומה).

כמו כן, כל קוד כזה מתאים לחשבון מודעות אחד. אבל מהו חשבון מודעות? ואיך מגיעים בכלל לפיקסל הזה?

איך זה עובד?

פה נכנס לפעולה מנהל המודעות של פייסבוק ביזנס מנג’ר. בגרסה האנגלית תמצאו אותו תחת השם Ad Manager. כדי להשתמש במנהל המודעות אתם חייבים לפתוח חשבון מודעות.

למה לפתוח חשבון? כי בפעולה הזו, בסוף, אתם גם משלמים על הפרסום. איך תפתחו חשבון שכזה? דרך ההגדרות של פייסבוק ביזנס מנג’ר. היכנסו להגדרות, ושם בחרו את הלשונית של “חשבונות מודעות”. תוכלו למצוא לאחר מכן את הכפתור לפתיחת, או צירוף, של חשבון שכזה.

לאחר שפתחתם חשבון כזה, תוכלו לבקש ליצור פייסבוק פיקסל. מפה התכנה כבר תנחה אתכם עד לשלב יצירת המודעות ולמען האמת, אם תשמרו על ההסברים בעברית, אין סיבה שתסתבכו.

עקבו אחר ההוראות, בחרו קהל יעד ספציפי, בחרו את סוג המודעה שאתם רוצים שיופיע, והקפידו שהפיקסל אכן מקושר לאתר שלכם.

קישור הפיקסל לאתר

זה נעשה בצורה די פשוטה. בשלב מסוים תוכלו לפתוח את הקוד של הפיקסל, או לשלוח אותו במייל למפתח האתרים שלכם. אם יש לכם מפתח אתרים, אל תהססו פעמיים ובקשו ממנו לבצע את העבודה.

אם אינכם עובדים עם מפתח אתרים, אז תוכלו לקשר בעצמכם בין האתרים. אם תחפשו תוכלו למצוא את ההסברים של פייסבוק על כך. אבל באופן כללי תוכלו גם לבצע את הצעדים הבאים:

בשופיפיי, בחרו בהגדרות החנות שלכם את לשונית “העדפות” ושם, בתוך השורה שמיועדת לפייסבוק פיקסל, הזינו את ה-ID שלכם. מה זה ה-ID הזה? זה הכיתוב הכחול, המספרים, בתוך הקוד של פייסבוק פיקסל.

ואם לא שופיפיי, אז תצטרכו להעתיק ולהדביק את הקוד של הפיקסל בכל אחד מדפי האתר שלכם. אם אתם יודעים לעשות זאת – מצוין. אם לא, הגיע הזמן לפנות למפתח אתרים.

ומה לגבי המודעות שהבטחנו לכם?

לפייסבוק יש מספר אפשרויות של קידום, וכל אחת מהן יכולה להתאים או לא להתאים לכם. אתם רק צריכים להחליט מה המטרה שלכם – ובכך תוכלו לבחור את המודעה והפרסום הטובים ביותר.

האם אתם רוצים למשוך לקוחות לאתר שלכם? אולי לדף הפייסבוק שלכם? או אולי בכלל הייתם רוצים שיגיעו אליכם פיזית?

לאחר שבחרתם את מטרת הפרסום – בחרו באחת מדרכי הפרסום הבאות:

  • למשיכת קוראים אל חשבון הפייסבוק שלכם – תוכלו ללחוץ בפוסטים שלכם על כפתור הבוסט, Boost post. באמצעות בוסט לפוסט מסוים תוכלו למשוך אליו עוד לייקים, עוד שיתופים ועוד תגובות. הבוסט הזה יעלה אתכם למודעות הקוראים, אך סביר להניח שישאיר אותם בסביבת הפייסבוק – כי הרי מטרת הפרסום היא משיכת לייקים ושיתופים.
  • Domain ads יקשרו לקוחות אל האתר שלכם. התמונה שתבחרו, עם התיאור שתכתבו, יופיעו לעיניי הגולשים המתאימים בפייסבוק, ואם הם ילחצו על הקישור הם יגיעו אל האתר שלכם, ולא ישארו בפייסבוק.
  • תוכלו גם לפרסם את המוצרים שלכם באמצעות פרסום רב של מוצרים. בחשבון המודעות, לאחר הגדרת הפיקסל וקהל היעד, זו תהייה אחת האפשרויות שלכם – תמונות רבות למוצרים רבים (כמובן שלא רבים מידי). פרסומת שכזו מתאימה כדי למשוך לקוחות לרכישה מיידית.
  • ישנן כמה אפשרויות דינמיות של פרסומות. פרסומות באמצעות וידאו, פרסומות באמצעות תמונות שהקורא יכול להריץ, ופרסומות בהן הקונה יכול ללחוץ על התמונה והיא תגדל עם ההסבר המתאים. מודעות אלו יכולות להדגים ללקוחות שלכם את המוצרים אותם אתם מוכרים או לחלופין למשוך את תשומת ליבם במטרה שיעקבו אחריכם.
  • Lead ads מאפשרות לכם לאסוף מידע מהלקוחות בפייסבוק. אלו יבצעו פעולה כמו הורדה/רכישה/הרשמה ופייסבוק תעזור להם ותמלא להם באופן אוטומטי את הפרטים. זוהי דרך מצוינת ליצור רשימת מיילים במטרה לשווק דרכה בעתיד.

זהו עד כאן

ישנן עוד אפשרויות נוספות לפרסומות, אבל כדאי להתחיל עם אלו, לחקור ולהשתפשף קצת לבד על מנת ללמוד את התחום ואת יכולות הפרסום שפייסבוק מציעה.

יש בידכם כלי נהדר, וכדאי לנצל אותו. התחילו כבר עכשיו, וחזרו אלינו בעוד שבועיים, למאמר השלישי בסדרה.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *