המדריך המלא לפרסום בפייסבוק חלק 5 – כלים נוספים ודו”חות

אז אחרי שכבר העלנו פרסומת לאוויר, בחרנו את התקציב, ולמעשה אנחנו די משופשפים כבר בשימוש בפייסבוק ביזנס מנג’ר, הגיע הזמן לשמוע על כלים נוספים והדו”חות שאפשר להפיק.

הכלים הנוספים הללו יעזרו לכם להפוך את השיווק אפילו למצליח יותר, למשוך יותר לקוחות ולהגיע אליהם ביותר מקומות. כמו כן, הדו”חות יעזרו לכם להשתפר מפרסומת לפרסומת ולצבור ניסיון יותר ויותר משמעותי.

אז בואו נתחיל בכמה כלים טובים שפייסבוק מציעה לנו.

פרסום דרך המסנג’ר

ממש כמו שאנחנו שולחים מיילים ללקוחות שלנו, כך אפשר גם לחזור אליהם באמצעות תכנת ההודעות של פייסבוק – המסנג’ר. תוכלו לשלוח שם הודעות פרסום ממומנות למי שכבר ניהלתם איתו שיחה בעבר.

מה טוב בהן?

  1. התחרות שראינו בתקציב המודעות קטנה יותר – אתם כבר לא מתחרים על מקום ב – feed של הלקוח, אלא מגיעים ישירות אליו, באמצעות הודעה שהוא גם מקבל עליה התראה.
  2. כמעט ואין ספק שהלקוח ייחשף להודעה.
  3. אתם יודעים מראש כבר שמדובר בקהל לקוחות רלוונטי, הרי אלו לקוחות שכבר דיברתם איתם בעבר ויתכן שגם סגרתם איתם עסקאות.

מה יכול להיות החסרון? אם תשלחו יותר מידי הודעות כאלו, או שההודעות יהיו לא רלוונטיות, אתם עלולים למצוא את עצמכם חסומים יותר ויותר פעמים. לכן, חשוב לשלוח הודעה שכזו במינון שלא עולה על פעם בשבועיים, ואפילו פעם בחודש, ולהקפיד שבכל הודעה שכזו יש הצעה מפתה כך שהן לא ימאסו על הלקוח.

צ’אט במהלך המכירה

המכירות באינטרנט עולות על מסלול חדש בו לקוחות מחפשים לקנות מהר יותר, ותוך קבלת יחס אישי יותר. אחת מן הדרכים לכסות על הצורך החדש היא התכתבות עם מוכר במהלך המכירה.

ההתכתבויות האלו נעשות דרך הפלטפורמה שתציעו ללקוח, וככול שתציעו יותר פלטפורמות שכאלו, כך טוב יותר. אחת מהן כבר מוצעת למוכרים בשופיפיי, והיא התכתבות במהלך הקניות דרך המסנג’ר של פייסבוק.

פשוט חפשו בחנות האפליקציות של שופיפיי את “Facebook Messenger” ותגלו עולם חדש ומוכר יותר.

אוטומציה ורובוטיקה לשירות הלקוחות

כאשר כמות ההודעות כבר גדולה מידי, וקשה להשתלט על כולן, הגיע הזמן להפוך את שירות הלקוחות לאוטומטי ולהשתמש ברובוטים שיעשו זאת בשבילכם.

ישנן כיום תכנות רבות, גם בפייסבוק, שמאפשרות לרובוטים לשוחח עם הלקוחות. לרובוטים הללו ישנן תשובות רבות ומגוון רחב של אפשרויות. הם יודעים לזהות את שאלות הלקוח, לענות תשובות רלוונטיות, ואפילו להעלות תמונות כשצריך.

חשבו על כך שלקוח גולש אל החנות, מתחיל לדבר עם הרובוט ולבסוף גם מבצע קנייה – ובזמן הזה אתם יושבים ושותים לכם כוס קפה על הספה. זה נשמע כמו חלום, אבל אפשר ממש להגשים אותו.

פה גם כן מגיע הפיתרון של שופיפיי, והוא בצורת Kit, העובד הוירטואלי. אבל עליו נצטרך כבר לפרט במאמר אחר כיוון שהוא כל כך משמעותי לנו, המוכרים בשופיפיי.

ואלו הן הבעיות שיכולות לצוץ במהלך הפרסום

לצערנו הרב, גם לאחר כל המאמצים, וגם אם עשינו הכול נכון, עדיין ישנו סיכוי שלא נצליח להגיע אל הלקוחות שלנו כפי שרצינו. מה הן הבעיות שעלולות לצוץ?

  • תדירות: אותו הלקוח עלול לקבל מספר פעמים את המודעה שלכם. במקרה שכזה, ללקוחות עלול להימאס מן הפרסומות והיא עלולה ליצור אפקט שלילי על הלקוח. מה עושים? נכון להיום, פייסבוק מפתחת את הכלי באמצעותו תוכלו להתמודד עם הבעיה. כאשר הוא ייצר לאור, ללא ספק נוכל לייעל את הפרסום שלנו.
  • חוסמי הפרסומות: אלו הן האפליקציות שפשוט מונעות מהפרסומת להופיע לעיניי הלקוח, על אף שפייסבוק מעלה לה אותו. מה שעלול להשפיע באופן שלילי על דיווחי הקמפיין שלנו. מה עושים? כרגע אין ממש צעד ממשי למלחמה בחוסמי הפרסומות, אולי רק על ידי העלאת הביקוש בעיניי פייסבוק לחוסמי-חוסמי-פרסומות, שיבטלו את החוסמים הקיימים.
  • מוצרים אסורים: כמו באיביי, באמזון, ובעצם בכל מדינה, גם לפייסבוק יש חוקים לגבי מה אסור ומה מותר לפרסם. כמובן שמרבית החוקים נשאבים מממשלת ארה”ב, אך ישנן גם תוספות של פייסבוק אותן חשוב ללמוד ולהכיר. מה עושים? נמנעים מביצוע עבירה ומהעלאת מוצרים לא חוקיים לפייסבוק – אחרת פייסבוק ישהו את חשבון הפרסום שלכם.

ומה לגבי הדו”חות המדוברים?

פייסבוק מייצאת לנו דו”חות שמאפשרים לנו לדעת מה היו תוצאות מסע הפרסום שלנו במדויק, ולפיהם להחליט על מסעות הפרסום הבאים שלנו. איך נפיק דו”ח שכזה?

היכנסו ל – Power Editor ובחרו ליצור דו”ח בכפתור המוצג בתמונה הבאה:

לאחר מכן, התגלגלו עם ההוראות שיופיעו לכם במנהל הדו”חות ובחרו בדיוק איזה דו”ח אתם רוצים להפיק. מה תרצו לדעת? ומה באמת יעזור לכם להצליח במסע הפרסום הבא?

עד כאן לפרסום בפייסבוק

אז מה היה לנו?

התחלנו להשתמש בכלי ניהול העסקים של פייסבוק. למדנו על מנהל המודעות וה – Power Editor. הגדרנו קהל יעד, ולמדנו גם להגדיר אותו מחדש באמצעות המידע שאספנו ממסעות הפרסום ומפייסבוק פיקסל. העלנו מודעה ראשונה, החלטנו על תקציב פרסומי, הכרנו את הבעיות שבפרסום, והכרנו כלים נוספים לפרסום כמו המסנג’ר והרובוטים.

מה נשאר לעשות?

לפרסם, לקדם, להתרחב ולהרוויח. כל מה שאתם צריכים כבר כאן. הגיע הזמן לראות את הצמיחה העסקית שלכם משנה שיפוע (בגרפים) ועולה אפילו מהר יותר.

ואם כבר הצלחתם, או נתקלתם בבעיות, אנחנו רוצים לשמוע, לעזור ולעודד. ספרו לנו בתגובות על החוויות שלכם במנהל העסקים של פייסבוק.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *