המדריך המלא למפרסם בפייסבוק חלק 1 – למה פייסבוק?

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, נכון ליום כתיבת המאמר. כמו כן, פייסבוק היא גם אחת מפלטפורמות הפרסום הגדולות בעולם. אך בניגוד למתחרות שלה, כמו גוגל, היא בכלל לא התכוונה להיות פלטפורמת פרסום.

כולנו מכירים את פייסבוק. זה המקום בו אנחנו נכנסים לחפש סטטוסים מצחיקים, להתעדכן בחדשות החיים של החברים שלנו, לראות תמונות יפות, ובעצם לנהל את התקשורת שלנו כמעט עם כל העולם.

כמה מאיתנו נכנסים לפייסבוק לעשות קניות? או לחפש פרסומות? אתם לא מצליחים לחשוב על פעם שעשיתם זאת? טוב, הרשו לנו לעדכן אתכם, שבשנת 2015, היו לפחות 1.54 טריליון דולר שכן עשו זאת, או לפחות מי שהחזיק בהם באותו הרגע.

איך זה קרה – איך מרשת חברתית הפכה פייסבוק למכונת פרסום ומכירות?

פייסבוק תורמת המון ערך למשתמשים בה. אנשים בימינו נמצאים בפייסבוק לפחות חצי שעה ביום, וכך בעצם כמה שעות בשבוע. הם מרפרפים על פוסטים, מתעדכנים, צוחקים, קוראים, וכשנמאס להם הם יוצאים, וחוזרים שוב תוך זמן קצר.

על פי מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, יש בפייסבוק היום יותר אנשים מי שהיו על כדור הארץ לפני 100 שנים. לשם הפרופורציות, מדובר ביותר ממיליארד בני אדם.

אז כשיש לכם כזה כלי ביד, אתם לא תרצו לפרסם בו? כך קרה שמפרסמים החלו לפנות לפייסבוק כדי לפרסם בפלטפורמה שלהם, ותוך זמן קצר התחילה פייסבוק להציג פרסומות למשתמשים שלה. כשאלו ראו משהו מעניין הם נכנסו, קראו ולפעמים גם קנו.

כשהצורך התעורר, החלה פייסבוק להפוך גם לחנות של ממש. בדפי פייסבוק רבים, של חברות וחנויות, תוכלו לראות בראש העמוד את המוצרים שהם מציעים למכירה, ותוכלו לקנות אותם מבלי לצאת מפייסבוק בכלל.

הקהל הרב הזה, שחוזר פעם אחר פעם, הפך להיות נכס שאין שני לו. פתאום אפשר לפרסם מבלי לשלוח הודעות, ומבלי שידווחו על המיילים שלכם כספאם. ויותר מכך, מדובר בפרסום באתר שהלקוחות כל הזמן חוזרים אליו, ולא במודעות צד שגוגל מפרסמת באתרים שונים, ואותן אנשים נוהגים לסנן.

אפשר לומר שעל השאלה – “למה לפרסם בפייסבוק” – ענינו כבר?

איך אנחנו עושים את זה?

המאמר הזה, הוא ראשון בסדרת מאמרים שתעסוק בפרסום בפייסבוק. בסדרה הזו אנחנו נעסוק בכלים שעומדים לרשותכם, בדרך הנכונה לעשות זאת, ובזמן הנכון לפרסם, ואולי כדאי שנתחיל כבר עכשיו.

הדבר הראשון שתרצו לעשות, הוא לפתוח פרופיל בפייסבוק לעצמכם. אם עדיין אין לכם פרופיל אישי (מה שלא סביר כלל), פתחו אותו ממש עכשיו באתר של פייסבוק. אין צורך להגדיר יותר מידי, רק להכניס את עצמכם למערכת.

לאחר מכן, כנסו לאתר business.facebook.com ופתחו חשבון מודעות לעסק שלכם באתר העסקים של פייסבוק. זהו הכלי הראשון שנשתמש בו ונלמד לעבוד דרכו.

בתוך הכלי הזה, אנחנו נמצא את Ads Manager ואת Power Editor. אלו הם שני כלים שבאמצעותם בעצם נעלה את הפרסומות שלנו לפייסבוק. שניהם כלים דומים שמאפשרים לבצע עבודה יחסית דומה. ההבדלים ביניהם:

  • ב – Ads Manager הממשק יותר קל ונוח למשתמש.
  • ב – Power Editor יש לנו אפשרות לשמור טיוטה של קמפיין הפרסום שלנו.
  • ב – Power Editor יש לנו אפשרות להריץ מספר קמפיינים למספר חנויות אינטרנטיות שונות.
  • ב – Power Editor לרוב יוצאים העדכונים מוקדם יותר.

נראה כאילו מובן מאליו שה – Power Editor הוא טוב יותר. אך בתור התחלה עדיף להשתמש דווקא ב – Ads Manager.

ואם כבר יש לי דף עסקי?

זה מצוין. תוכלו להיכנס למנהל העסקים של פייסבוק ולמשוך את הדף לשם, תוך דרישת בעלות עליו. שימו לב – מרגע שמשכתם את הדף למנהל העסקים, לא תוכלו יותר להיכנס אליו באמצעות המשתמש האישי שלכם.

מעתה יהיו לכם שני ממשקים שונים לפייסבוק, האחד של העסק שלכם, והשני הפרטי שלכם.

במאמר הבא

את הפירוט על הכלים הללו נפרט בהמשך. לבינתיים, תוכלו להיכנס אל מנהל העסקים ואל הכלים שהוא מציע ולנסות לחקור אותם בעצמכם. במאמר הבא אנחנו נעסוק בכלי נוסף, שמתאים יותר לפלטפורמות כמו שופיפיי, אך גם סוגי הפרסומות שיש לפייסבוק להציע.

חזרו אלינו בעוד שבועיים, למאמר השני בסדרה. ובינתיים ספרו לנו – איך אתם מתרשמים מפייסבוק? למי אתם רוצים לפרסם? ואיך הכלי החדש נראה לכם? ספרו לנו בתגובות.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *