איך תגדילו את המודעות לעסק שלכם באמצעות נקיטת עמדה – א’

“רצינו לשנות את העולם, יצא שאנחנו מייצרים מחשבים” זהו, בערך, הבסיס של חברת אפל. נקיטת עמדה של חברה יכולה להפוך אתכם מ”עוד חברה בשוק”, כמו כולן, לחברה גדולה ומשמעותית באמת.

אחת מן הבעיות הגדולות ביותר שלנו כעסקים חדשים ומתחילים, או כעסקים קטנים בכלל, היא לבלוט בשוק, לעבור את החברות הגדולות ולהצליח למכור.

זה רלוונטי למוכרים באיביי, שהמשתמש שלהם עדיין קטן. רלוונטי לבעל המכולת השכונתית שמנסכה למכור את מרכולתו. ורלוונטי למעשה לכל יזם ולכל בעל עסק באשר הוא.

אחת הדרכים להפוך את החברה שלכם לבולטת יותר, ולשווק את עצמכם בצורה טובה יותר, היא נקיטת עמדה ואידיאולוגיה. ואם אתם לא מאמינים, קחו את הסיפור של סטיב ג’ובס וחברת אפל לדוגמה.

“אנשים לא קונים “מה”, הם קונים “למה”” (סטיב ג’ובס)

כפי שהציטוטים מעלה מראים, חברת אפל מייצרת מחשבים לא כדי להרוויח (כביכול), ומה שעניין את סטיב ג’ובס במשך כל חייו לא היה לעשות כסף. המטרה שלהם הייתה לייצר מוצרים איכותיים ולמעשה לשנות את העולם באמצעות הייצור שלהם. כך קרה שאפל הייתה זו שפרצה את שוק המחשבים והסמארטפונים והובילה מהפכות טכנולוגיות בעולם.

אפל מפרסמת את עצמה על ידי כך שהיא מראה לנו, הלקוחות, כמה המוצרים שלה יכולים לשנות את חיינו, ואת העולם בכלל. היא מראה לנו שבתמיכה בהם יש תרומה גדולה לאנושות. וכך גם חברות אחרות נוספות.

לדוגמה, כאשר H&M זכתה בפרס “החברה האתית בעולם” המכירות שלה פשוט זינקו. ולעומת זאת, עסקים שמסובכים בשערוריות, כמו שכר נמוך מידי לעובדים, סופגות הפסדים.

אז איך תעשו זאת? איך תגרמו לחברה שלכם לנקוט עמדה ותשנו את התפיסה כך שבסוף גם תהיו מוכרים יותר?

1 – הקפידו שלדעה שלכם תהייה משמעות ללקוח

העמדה אותה העסק שלכם נוקט, צריכה לא רק למשוך את הלקוח, אלא גם להשפיע עליו במידה מסוימת. מה הוא מרוויח מזה? האם זהו ציוד מחשבים איכותי? האם הוא מקבל אחריות ארוכה מבית היצרן, כי המוצר מיוצר בישראל?

העמדה אותה אתם נוקטים צריכה להיות בעלת ערך מוסרי אך גם בעלת ערך אמיתי ללקוח עצמו. למה זה טוב לו לקנות מכם?

2 – לחצו על נקודות רגישות בחברה

אם מגה בעיר קורסת כי ישנה התנהלות לא נכונה בחברה, או אם רמי לוי מתפרסם כמי שמתייחס בזלזול לעובדיו, זוהי הזדמנות בשבילכם להראות כמה חשוב לחברה שלכם שהעובדים שלכם יקבלו את היחס המגיע להם וירגישו בטוחים במקום עבודתם.

נקיטת עמדה שכזו לדוגמה גם משתלמת ללקוח כי אז הוא מקבל שירות טוב יותר מאנשים שאוהבים את עבודתם. ועם שירות טוב יותר, הוא מרוצה יותר, וגם קונה בחברה שיש לה עקרונות אמיתיים.

אם אתם מוכרים באינטרנט, בדקו מהם הפידבקים השליליים שמקבלים המתחרים שלכם. בדקו מהן התלונות על המוצרים הדומים שלכם. ציינו בפני הלקוחות כמה חשוב לכם לענות על החוסר הזה ושבשביל זה למעשה אתם פה.

3 – עם זאת, אל תגזימו

התמידו עם העמדה אותה בחרתם בהתחלה ואל תמהרו להילחם מייד על כל חוסר שמצאתם. הלקוחות שלכם רוצים להאמין לכם, ולשם כך הם רוצים לדעת שאתם איתנים בדעתכם.

עם זאת, הם גם לא רוצים להיכנס לכל מאבק שקיים, ואם הם נאבקים איתכם פעם אחת, הם לא בהכרח ייאבקו איתכם שוב ואתם עלולים לאבד אותם.

נקטו עמדה בתחום אחד, עשו זאת בצורה ברורה אבל אל תעשו זאת בצורה גסה מידי – אל תרדפו ותחפשו את הבעיות הללו בעולם כאילו רק לשם כך אתם פה. עשו מה שאפשר מידי פעם כדי לקדם את עמדתכם, אבל שמרו על קור רוח מסוים.

4 – שימו לב איפה אתם נוקטים עמדה

עליכם לנקוט את עמדתכם כך שקהל היעד שלכם באמת ישמע זאת. אם תפרסמו אותה באינטרנט, אבל אף אחד לא יקרא אותה, אז זה כאילו מעולם לא נקטתם עמדה.

עליכם להקפיד שנקיטת העמדה שלכם תהייה רלוונטית, תפורסם במקומות הנכונים ותגיע לאוזני הלקוחות.

תוכלו לעשות זאת על ידי שילובה בכותרת האתר, תלייתה בכניסה לבית העסק שלכם, הצגתה לעובדים – כך שגם הם ידברו עליה עם הלקוחות, בתחילת התיאור של המוצר  שלכם באיביי או באמזון וכדומה.

5 – שמרו על אותנטיות

העמדה שלכם באמת צריכה להיות שלכם. אל תזייפו עמדה רק כדי שלקוחות יבואו, אל תפיצו בשורה שאתם לא מאמינים בה בעצמכם. ניקטו עמדה שאתם באמת חושבים שהיא נכונה.

ואם אתם חושבים שהיא נכונה, דאגו שהעסק שלכם באמת יעמוד מאחוריה. עליכם להראות ללקוחות שלא מדובר רק בטריק מסחרי, אלא באמונה אמיתית.

קשה לראות איך זה קורה אחרי כל מה שדיברנו עד עכשיו? הרי אנחנו רק מדברים כמה זה חשוב לשיווק – ולא כמה זה חשוב לקדם מטרות חברתיות. אז בואו נתחיל את התהליך אחרת.

במה אתם מאמינים? מה מפריע לכם בעולם? ואיך החברה שלכם מסייעת לטיפול בזה? – פה תתחילו, זוהי העמדה שתנקטו.

מה מחכה לנו במאמר הבא?

עד כה דיברנו על למה חשוב לנקוט עמדה, ואיך כדאי לעשות זאת נכון בחמישה צעדים. במאמר הבא בסדרה נדבר על המבחנים בהם נעמיד את העמדה שלנו כדי לראות אם היא באמת עובדת.

עד אז, ספרו לנו. מהי עמדתכם? מה החברה שלכם באה לעשות בעולם? מחכים לשמוע מכם בתגובות.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *