איך בלוג יעשה טוב לחנות שלכם? – חלק א’

ודאי כבר הבנתם, מהמאמרים הרבים האחרים שבאתר ביזאופ, כמה חשובה הכתיבה למכירות. כדי שהקונים שלנו ירצו לחזור שוב ושוב לאתר שלנו, הם צריכים לקבל ערך מוסף כלשהו מעבר למוצרים אותם הם קונים. הלקוחות רוצים לדעת שהם יכולים לחזור, ולא בהכרח כדי לקנות.

למה דווקא בלוג הוא ערך מוסף?

כיוון שקנייה, אינה הפעולה היחידה שהלקוחות שלנו עושים בחייהם. הלקוחות שלנו, כמו כל אדם, מחפשים ידע. הם צמאים לרעיונות חדשים ורוצים לדעת על התחום בו אנחנו עוסקים. הבלוג שלנו, אם יהיה מכוון נכון וטוב, ייתן ללקוחות שלנו את הערך המוסף הזה. הם אולי עוד לא יודעים זאת אפילו, אבל זה בדיוק מה שהם מחפשים באתרים אחרים.

כמו כן, בבלוגים האלו נוכל לעורר דיונים. נוכל ליצור פורום, או קהילה, של בעלי תחומי עניין משותפים. אלו יגיבו לנו על הפוסטים ויחזרו גם לבדוק מה הגיבו להם. אולי אפילו יותר מכך – את הקהילה הזו שהקמתם תוכלו אפילו להפגיש, לחבר ביניהם, ולהיעזר בהם בעתיד – כמו למשל כדי לבחון את המוצרים שלכם. הערך המוסף פה כבר די ברור, לא?

שיווק דיגיטלי

איך כל זה תורם לנו ולפרסום שלנו?

כל דרך בה נצליח לגרום לקונים שלנו לחזור לאתר, היא מבורכת. וכך גם הבלוגים. אם הלקוח שלכם הגיע חזרה לאתר בזכות הבלוג, זה אומר שהוא מתעניין במה שיש לכם לומר, שהנישה אותה בחרתם היא באמת כיוון שמעניין אותו, ושהוא בוחר לבלות זמן ברכישת ידע חדש על התחום הזה. למה זה טוב לכם?

כי בזמן שהוא חוזר לקרוא את מה שכתבתם בבלוג, הוא נחשף למבצעים חדשים, למוצרים שהעליתם, ואולי גם לפטנטים שיסדרו לו בדיוק את מה שהיה חסר. בנוסף לכך, ואולי יותר מכל, אם הפוסטים שלכם יהיו טובים וימשכו עוד ועוד לקוחות – גוגל ישלחו אליכם מחפשים.

מנוע החיפוש של גוגל מזהה מוקדי עניין באינטרנט, וכיוון שבלוגים מלאים במילים רלוונטיות לחיפוש גוגל מזהה אותם. כאשר בלוג כזה גם מושך אליו אנשים, גוגל מסמן אותו גבוה והוא יכוון אליו עוד ועוד אנשים. כמו כן, אם המאמרים שלכם ישותפו ברשתות החברתיות אפשר לומר שהכפלתם בערך פי 4 את מספר הלקוחות שהיו באים לאתר שלכם אלמלא הבלוג.

אז היתרונות של הבלוג באתר, כפי שהבנו, לא יסולאו בפז. אבל אולי הגיע הזמן לחשוב גם על – איך עושים את זה בדיוק?

ישנם שני צעדים שחשוב להקפיד עליהם

הראשון, הוא לעדכן באופן עקבי. גוגל פשוט אוהב אתרים שמתעדכנים כל הזמן. כמו כן, אם הבלוג שלכם יתעדכן באופן תדיר, ועקבי, ללקוחות שלכם יהיו סיבות חוזרות ונשנות לבקר באתר שלכם. כך, גוגל יזהה שהתנועה לאתר שלכם היא עקבית והוא יעלה אתכם מעלה בתוצאות החיפוש, רק כי הוא חושב שאתם זו התוצאה שאנשים מחפשים.

השני הוא להשאיר את האופציה של הרשתות החברתיות פתוחה. עליכם להקפיד שללקוחות שלכם תהייה האפשרות לשתף את הפוסטים שלכם. אם אתם כותבים בשופיפיי, או אם ב-Wix, הקפידו שתהייה אופציה פתוחה בה הלקוחות יכולים בלחיצת כפתור לספר לכל חבריהם איזה מאמר נהדר הם קראו. למה?

כי אם הרשתות החברתיות מכוונות אליכם, מבחינת מנועי החיפוש ברחבי הרשת, אתם אתר שמאוד שווה וכדאי לחזור אליו. ככול שהאתר שמצביע עליכם גדול יותר, כך אתם חשובים יותר. ואם פייסבוק מצביעה עליכם, כנראה שאתם חשובים ומעניינים במיוחד. מה אנשים אוהבים לשתף?

אנשים אוהבים לשתף מאמרים שנתנו להם השראה. מידע חדש שהפתיע אותם ומשך אותם יגרום להם לשתף אותו. כמו כן, אזהרות, ונושאים חשובים שכדאי שהאנשים סביבנו יכירו, הם נושאים שאנחנו נוטים לשתף – וכך גם הלקוחות שלנו.

ומה עם הפרקטיקה?

פרקטיקה בשיווק

את הפרקטיקה אנחנו נאלצים להשאיר למאמר הבא. שם ניגע בנקודות רבות נוספות על האופן בו ממש נכתוב את הפוסטים ונכתוב את הבלוגים שלנו. עד אז, אם אתם מוכרים בחנויות שנמצאות בקניונים הגדולים – כמו איביי, ואמזון, אין ספק שהגיע הזמן לבחון אפשרות של פתיחת חנות עצמאית.

על מערכת Shopify כבר שמעתם? מה שמעתם? מה הייתם רוצים לשמוע? כחלק מסדרת מאמרים בנושא אנחנו מחפשים לקלוע בדיוק לנושאים שמעניינים אתכם בתחום. כדי שנקלע לשאלות שלכם על שופיפיי, ספרו לנו בתגובות – מה הייתם רוצים לדעת?

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *