התועלת שבתגובות באמזון – איך נשתמש בתגובות השליליות לטובתנו?

כולנו רוצים לקבל תגובות עם חמישה כוכבים על המוצרים שלנו. ככול שהתגובות יהיו גבוהות יותר, כך ההוכחה החברתית שהמוצר אכן איכותי תהייה טובה יותר. כך גם יגדלו מספר המכירות, ובאמצעותן נגיע לעמודי החיפוש הראשונים.

אך כיוון שאת התגובות מחלקים הלקוחות, ואין לנו יכולת מלאה להשפיע על החלטותיהם, אנחנו עלולים לפעמים לקבל תגובה שלילית, עם דירוג כוכבים נמוך.

בתגובות אלו אפשר להילחם, ולפעמים אפשר אפילו להסיר אותן. אבל לפני שאנחנו מסירים את התגובה השלילית, ועל אחת כמה וכמה כאשר היא נשארת גלויה, נרצה להפיק ממנה תועלת.

איך מפיקים תועלת מתגובה שכזו? מה נעשה כדי שגם התגובות השליליות מכולן יוכלו להוות מקפצה? התשובות במאמר שלפניכם.

חשוב מכול – לימדו והפיקו לקחים

בכל תגובה שלילית יש ביקורת, גם אם אינה ביקורת בונה, על המוצר שלנו. את התגובות הללו אנחנו יכולים לקחת, לרשום לנו במקום ברור, ולדאוג להקפיד שהטעות לא תחזור עוד.

כאשר התגובה מציגה פגם במוצר, חשבו איך אתם מתקנים אותו במלאי הבא שיגיע. כשיגיע המלאי הבא הציגו את המוצר שהגיע כשדרוג של הקודם – גרסה חדשה שכולם ירצו להשיג.

בנוסף, אולי תוכלו לחשוב על מוצר נלווה שיפתור את הבעיה הזו? למשל, אם אתם מוכרים נעלי בית שהסוליה שלהן דקה מידי לימי החורף הקפואים, אולי הגיע הזמן לצאת בגרבי חורף מדהימות, עשויות דמוי פרווה, שמתאימות בדיוק לנעל שייצרתם (מישהו אמר גרסת החורף של קרוקס?).

זכרו – מהתגובות השליליות על המוצר שלכם, צרו תועלת והשתפרו.

זכרו שתגובות שליליות משדרות גם אמינות

אם כל התגובות שלכם הן חמישה כוכבים, והמוכרים לא מצליחים למצוא את התגובות הרעות, הם מטילים ספק באמינותן של אלו הטובות, אפילו אם רשום עליהן שהן תגובות מאושרות.

אולי רק במותגים הגדולים מכולם, גם רצף של תגובות חיוביות בלתי פוסק לא יערער את האמינות של בעל המותג. אבל במותגים האלו אין כזה דבר חמישה כוכבים מושלמים, נכון?

תגובה שלילית מראה שלא קניתם את התגובות שלכם. הרי אם קניתם אותם – מישהו צריך להחזיר לכם את כספכם. וגם אם קניתם את התגובות, כנראה שדרשתם אמינות מהלקוח – כפי שאמזון מצפה, וכנראה שאכן מדובר בתגובה אמינה ולכן כך גם השאר התגובות – נכונות ומתארות את המוצר.

כמובן שיותר מידי תגובות שליליות יעשו את האפקט ההפוך, ולכן המשיכו לעשות כל שביכולתכם לשפר כל תגובה שנשארת.

אפשר גם להשתמש בתגובות של אחרים

לפני שאתם מביאים מוצר, כדי להצליח ליצור ייחוד אמיתי, חפשו מהן התגובות השליליות שמקבלים המתחרים שלכם בשוק. אולי זה קליפס שחסר לכולם? או אולי סוג הבד לא מתאים?

קחו את התגובות הללו ודרשו מהספק שלכם לייצר מענה. כאשר תפרסמו את המוצר זכרו להזכיר זאת – אתם מיוחדים והמוצר שלכם עונה על החוסר שהרגישו כולם.

לכן זכרו, לא רק את התגובות השליליות שלכם אתם מחפשים, אלא גם את אלו של המתחרים.

ובכל זאת, הקפידו להימנע ולשפר

בסופו של דבר, אין תחליף להשפעתן המצוינת של התגובות החיוביות, ואתם צריכים לעשות כל מה שתוכלו כדי להשיג אותן, ובכמויות גדולות. לימדו מה שתוכלו מן התגובות השליליות ונתבו אותן לתועלתכם, אך אל תהססו להשפיע עליהן כשזה מתאפשר.

כמו כן, תמיד צרו קשר עם לקוח שהשאיר תגובה שלילית – אולי הוא טעה? אולי התלונה שלו היא לא על המוצר אלא על המשלוח? או על אמזון עצמה? אין סיבה שתחטפו ריקושטים שאינכם אחראים להם.

אז גם אם קיבלתם תגובה שלילית, הרימו את הראש והמשיכו הלאה – אתם צריכים לנצח את השוק. מה אתם עושים כשמגיעה התגובה השלילית? ספרו לנו בתגובות.

רוצה להבין טוב יותר אם אמזון בשבילך?
לשיחת ייעוץ בחינם עם יועץ לימודי אמזון, השאר את פרטיך:
אני מאשר קבלת מידע שיווקי במייל ובסמס מגלזר הדרכה

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *