איך אפשר לגור בחולון ולעשות עסקים עם יפן: מכירות בינלאומיות באמזון

איך למכור באמצעות אמזון בארה”ב, קנדה, מקסיקו, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, יפן וסין?

אמזון הוא ערוץ מכירה נגיש, עבור מוכרים רבים שמעוניינים למכור מוצרים גם ברמה המקומית וגם ברמה העולמית. כיוון שברשותו 11 שווקים בכל רחבי העולם, קמעונאים רבים נעזרים באמזון על מנת להרחיב את העסקים שלהם בעולם.
הסיבה: אמזון מציע אפשרות להפיץ מוצרים בעולם באמצעות פלטפורמה יציבה ותהליך פשוט. אז מה אמזון בעצם מציעה?

countries-1301799

מכירה ריכוזית

מוכרים באמזון יכולים למכור לקונים מכל רחבי העולם. במדינות בהן אין אתר מקומי של אמזון, קונים יכולים לרכוש באמזון העולמי. אתם יכולים למכור ללקוחות הללו בדרך פשוטה, על ידי הפיכת המוצרים לזמינים למשלוח בינלאומי מהחשבון שלכם. את התשלום עבור המוצרים שלכם ניתן לקבל באופן פשוט.

אם אתם משתמשים בשרות של אמזון הנקרא (Fulfilment by Amazon (FBA, אתם יכולים להצטרף לתכנית היצוא שלהם על מנת לשלוח את ההזמנות הללו. בתכנית היצוא של FBA, אמזון דואגת לכל תהליך המשלוח הבינלאומי, שרות הלקוחות וההחזרות. זו דרך נהדרת לבחון אזורי מסחר חדשים וללמוד אלו מוצרים מתאימים באלו מקומות. בנוסף, תקבלו מושג על כמות ההחזרות הצפויה.

אם אתם מעוניינים לטפל בעצמכם בשילוח המוצרים, שווה לחשוב ולהחליט כיצד תנהלו את המשלוח, ההחזרות ותמיכה שתתבקש מאזורים שונים בעולם, לפני שתתחילו לעבוד.
הגישה הפסיבית מתאימה לסוחרים מתחילים שרוצים להתאמן במסחר בינלאומי ( Cross – Border Trade – CBT).

אם אתם מעוניינים להתקדם ולהתפתח בתחום ה – CBT, מכירה אקטיבית היא השלב הבא אותו תרצו להכיר.

מכירה אקטיבית

מכירה אקטיבית היא שיטה נוספת למכירה בינלאומית. במקום לדאוג שהסחורה המקומית שלכם תגיע לקונים בכל רחבי העולם, אתם מעלים מוצרים ישירות בזירות העולמיות של אמזון על מנת למשוך קונים בשוק המקומי בו פרסמתם.

אמזון הפכה את השיטה הזו לפשוטה יותר על ידי כך שהיא איחדה חשבונות:
החשבון המאוחד של צפון אמריקה, מאפשר לכם למכור בארה”ב, קנדה ומקסיקו דרך אותו חשבון מוכר.
באירופה, החשבון המאוחד מאפשר למכור בבריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, וספרד דרך אותו חשבון מוכר.

היתרונות העיקריים של איחוד החשבון של צפון אמריקה ואירופה הם:

1. אתם לא צריכים לפתוח חשבון מוכר נפרד לכל מדינה בה תרצו למכור
2. אתם משלמים רק עמלה חודשית אחת על החשבון על פי הזירה המקומית שלכם.

אתם יכולים גם למכור באמזון סין או יפן, אלא ששם תצטרכו חשבונות נפרדים. אין לאמזון שירות של איחוד במדינות הללו.

באמצעות כלי ההפצה של אמזון, ההצעות המקוריות שלכם בשוק המבוקש הינן תחת אותו מספר ASIN, רק שימו לב שתצטרכו לתרגם את דף המכירה ותצטרכו ליישם שירות לקוחות מסור ומקצועי.
אם אתם חושבים שלא תצליחו להתמודד עם דרישות הלקוחות, כדאי שתשקלו מכירה באמצעות שרות ה – FBA של אמזון.

המלצות

כאשר אתם מעוניינים להפיץ את המוצרים שלכם ברחבי העולם כדאי לנקוט בגישת השלבים. כדאי להתחיל למכור על ידי מכירה פסיבית ללקוחות. לאחר מכן, תוכלו להתחיל למכור בשוק אחד נוסף וכך הלאה.

דרך נהדרת להתחיל היא להשתמש ב – (Amazon’s European Fulfilment Network (EFN. באמצעות תכנית זו, תוכלו לשלוח לקונים, מכל חמשת המדינות של החשבון המאוחד של אירופה, מוצרים על ידי ה – FBA וזאת כאשר ברשותם חשבון מוכר יחיד.

חסרונות

כאשר אתם מוכרים ללקוחות ברחבי העולם, עליכם לבדוק בצורה מעמיקה האם המוצרים שלכם אכן מתאימים למדינת היעד.
בראש ובראשונה, וודאו שאתם עומדים בכל החוקים והתקנות של המדינה. חשוב לשים לב שתו התקן שונה ממדינה למדינה ויש להכיר את תו התקן במדינה בה אתם מעוניינים למכור.

לדוגמה, נגני MP3 הפועלים ב 110-220V ולמטענים החשמליים שלהם יש שתי “שיניים”, לא יתאימו לשוק האלקטרוניקה האירופאי, אבל עשויים להתאים ליפן.

בדומה לכך, מזרנים שנמכרים יפה בבריטניה עשויים לא להימכר בארה”ב בגלל הסטנדרטים השונים של מידות מצעי המיטה.

home-1416376_1920

כדאי מאוד להתחיל עם מבחר גדול וכמות קטנה ב – FBA בלבד. כך תוכלו “לבדוק את המים” ולהתבסס על אמזון בטיפול במשלוח ובדרישות הלקוחות.

כאמור, מומלץ לעבוד בשלבים ולא להעמיס על עצמכם מכירות בכל השווקים בבת אחת, כיוון שאתם עשויים להיות מוצפים ולא להצליח להתמודד עם כל המשמעויות הנלוות למכירה כמו משלוח, תקנים ושירות לקוחות.

זכרו שהמדיניות של אמזון קשוחה מאוד בכל הנוגע לתקלות ושהדרוג שלכם יכול להתדרדר במהירות אם לא תשתמשו ב – FBA. לדוגמה, אם שני מוצרים הגיעו פגומים ללקוחות ויש לכם רק 100 מוצרים למכירה באותו חודש במדינה מסוימת, אז דרוג התקלות שלכם (ODR) הוא כבר 2%, שזה פי שניים מהסף של 1% של אמזון. המשמעות היא שחשבון המוכר שלכם יכול להיות מושעה במהירות.

על ידי העברת המשלוח ושרות הלקוחות למקצוענים של אמזון, אתם מפחיתים בצורה ניכרת את הסיכון של עומס לא אפשרי שעשוי להוביל לתוצאות גרועות.

אז באיזו מדינה תרצו למכור היום? בדקתם מהם המוצרים המתאימים ביותר עבורכם? מוזמנים לכתוב לנו פה בתגובות על מנת שנעזור לכם לבחור 🙂

2 תגובות

2 תגובות על “איך אפשר לגור בחולון ולעשות עסקים עם יפן: מכירות בינלאומיות באמזון”

  1. מרגלית בן צבי הגיב:

    1.האם מי שלא יודע את השפה האנגלית יכול להשתתף בקניות והמכירות
    2. האם אני צריכה ליבא את המוצרים אלי ואחר כך למכור אותם

    • צוות ביזאופ הגיב:

      שלום מרגלית,
      ראשית, כדי להצליח למכור באמזון צריך אנגלית בסיסית מאוד. את יכולה גם להיעזר באופן קבוע במילונים כמו מורפיקס, או גוגל, במידה ואת מוצאת את עצמך מול ביטויים שקשה להבין, ואלו זמינים לך כל הזמן. אנגלית היא אמנם חשובה, וככול שתשתפרי כך יותר טוב, אבל אפשר גם להתחיל עם אנגלית בסיסית מאוד. מוכרים רבים לומדים את האנגלית העסקית שלהם תוך כדי המסחר.
      שנית, את לא חייבת לייבא את המוצרים ממש אלייך. את יכולה לשלוח אותם למחסני ה-FBA של אמזון, או למכור בשיטת הדרופשיפינג, כפי שפירטנו במאמרים אחרים שלנו בנושא. כמובן, שכשמתחילים יש מספר המלצות שחשוב להקפיד עליהן, אך זה כבר תלוי מה הכיוון אותו את מחפשת.

      מקווים שקלענו לתשובות שחיפשת, תודה על תגובתך
      צוות ביזאופ 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *