3 סיבות למה פייפל הוא אמצעי הסליקה בשבילכם

כבר כמה עשורים טובים שמזומן הוא לא אמצעי התשלום העיקרי, בכל סוגי הקניות.

אנחנו נוטים לשלם עם כרטיסי אשראי, ואפילו עם המחאות (צ’קים) יותר מאשר עם מזומן. אם זה בסופר, אם בחנויות שבקניונים ואם בקניות באינטרנט. אפילו באמצעי התחבורה הציבורית כבר הבינו שאין ברירה, וחייבת להיות אפשרות של תשלום באשראי (גט-טקסי, רב קו ודומיהם). אין ספק – עסק ללא אפשרות סליקה, לא ישרוד הרבה זמן.

מהי הסליקה? סליקה היא הפעולה בה עובר כסף באמצעות כרטיס האשראי מחשבון בנק אחד לחשבון בנק אחר. הסליקה נעשית באמצעות קווי הטלפון, לכן בעל עסק שרוצה לבצע סליקה חייב לחבר את העסק שלו לטלפון, או לאינטרנט.

אבל בשבילנו זו כבר לא בעיה, נכון? כי העסק שלנו כבר נמצא באינטרנט, ואפשר לבצע סליקה בקלות כשמדובר באינטרנט.

אבל באינטרנט, מומלץ להשתמש בסוג מסוים של סליקה, והוא פייפל. אתם בטח שואלים את עצמכם למה? למה אי אפשר להשתמש בסליקה רגילה או באחת מחברות הסליקה הרגילות בארץ? למה דווקא פייפל?

ובכן, אנחנו פה היום כדי לענות על השאלות הללו.

הסיבה הראשונה – פייפל היא שיטת סליקה נפוצה מאוד באינטרנט

רבים מן הלקוחות שלכם בחרו להשתמש בפייפל כשרק התחילו לקנות באינטרנט. לקוחות רבים שואלים את עצמם – “איך אוכל לקנות באינטרנט ולהיות בטוח שאקבל את מה שהזמנתי?” או “איך אדע שנתתי את פרטי האשראי שלי למי שאפשר לסמוך עליו?”.

פייפל קמה בתור תשובה לשאלות אלו. כל הרעיון בפייפל הוא שאנחנו יכולים לקנות תוך שמירה על ביטחון מסוים בקניה, עליו נפרט בסעיף הבא. כיוון שפייפל מעניקה את הביטחון הזה, הקונים באינטרנט בוחרים להשתמש בה, עוד לפני שהם מחליטים מה לקנות ואיפה.

משום כך פייפל כה נפוצה, ולקוחות רבים מעדיפים לקנות במקומות בהם קיימת אפשרות של סליקה באמצעות פייפל. לעומת זאת, במקומות בהם הסליקה היא ישירות מכרטיסי האשראי, הם נמנעים מלקנות.

אז מה כל כך בטוח בפייפל?

הסיבה השניה – פייפל מעניקים ביטחון לקונה

באמצעות הפייפל לקוחות לא צריכים למסור את פרטי האשראי שלהם יותר מפעם אחת. הם מספקים אותו לפייפל עצמה, שם הוא נשמר מאחורי מערכת אבטחה כבדה מאוד ולא עובר לכל בית עסק בו הלקוח בוחר לקנות.

כמו כן, אם תחשבו על זה לרגע, בכל עסק בו אתם מעבירים את כרטיס האשראי שלכם, אתם למעשה מוסרים את פרטי האשראי שלכם הלאה. אם שילמתם בבית עסק מפוקפק, מה מונע מאותו בית עסק להשתמש בפרטים האלו ולבצע קניות בשביל עצמו?

אבטחה נוספת שלה זוכים הקונים, היא “זכויות הקונה”. במידה והם קנו מוצר ושילמו באמצעות פייפל, הם יכולים לבטל את הרכישה או להתלונן כאשר המוצר עדיין לא הגיע.

במקרה שכזה פייפל מקפיאים את הכסף. הם לוקחים אותו באופן מיידי מן המוכר, אך לא מעבירים אותו חזרה לקונה עד שהתלונה נפתרה. מה עושים כשנפתחת תלונה שכזו?

המטרה היא לסגור אותה כמה שיותר מהר מול הלקוח, ולהוכיח שהמוצר בדרך או לחלופין סומן כנשלח. פה אולי חשוב גם שנפרט לכם על “זכויות המוכר”.

הסיבה השלישית – הגנת המוכר

כל מוכר שמקבל תשלום באמצעות פייפל, זוכה להגנת המוכר. מהי הגנת המוכר הזו?

במידה ולקוח קנה מכם, ולמעשה החליט לבטל את הרכישה אך ללא הצדקה, הכסף לא יילקח מכם (או יוחזר אליכם) והלקוח לא יקבל זיכוי. מה שתצטרכו לעשות כדי להפעיל את הגנת המוכר, זה להוכיח לפייפל שאכן עשיתם את כל מה שנדרש מכם.

במקרה שכזה, פייפל יבקשו מכם מספר מעקב, את הכתובת אליה שלחתם את החבילה וכדומה. אם מספר המעקב מראה שהמוצר הגיע ליעדו, והכתובת היא אכן הכתובת שרשומה בפייפל של הלקוח שלכם, הכסף שלכם (רוב הסיכויים) יוחזר.

אנחנו יכולים להעלות בזכרוננו מקרים (מעטים אמנם) בהם פייפל של לקוח נפרץ, והפורץ קנה מאיתנו. אך כאשר אותו הלקוח גילה זאת הוא ביטל את המכירה. מה עשו פייפל? הם זיכו את שנינו ולקחו על עצמם את האחריות למקרה. הרי זוהי פגיעה במערכת האבטחה שלהם ובשירות אותו הם מספקים.

מקרים נוספים שהיו בהם לקוחות ניסו לרמות אותנו, כמוכרים, נפתרו כאשר התשלום על המוצר נמצא בידינו, ולא בידי הלקוח שניסה להונות אותנו ואת פייפל.

אז עם כזה ביטחון, למה שנבחר במערכת סליקה אחרת?

אתם צודקים, אין ספק שפייפל זו מערכת הסליקה הראשונה שאתם רוצים בעסק שלכם, אבל זה לא פוסל את מערכות הסליקה האחרות. ישנן חברות רבות לסליקה באמצעות האשראי, בארץ ובעולם, וכל מה שצריך לעשות זה לברר, ולהשיג את האבטחה המירבית שאפשר, וכמובן גם את הדיל הטוב ביותר.

פייפל הם לא היחידים, אך הם המומלצים ביותר – הן על ידינו והן על ידי איביי עצמה. אז קדימה, אין טעם לחכות. זה הזמן לפתוח את חשבון הפייפל שלכם ולאפשר ללקוחות לשלם לכם בצורה הבטוחה ביותר.

מחפשים מידע נוסף על איביי או על פייפל? צרו עמנו קשר ונשמח לעזור 🙂

יש לך שאלות? התלבטויות?
לשיחת ייעוץ בחינם עם יועץ לימודי איביי, השאר את פרטיך:
אני מאשר קבלת מידע שיווקי במייל ובסמס מגלזר הדרכה

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *