הידעת – הפוסטים ברשתות החברתיות מקדמים אתכם בכל המרחב האינטרנטי

זה נראה כבר כמעט מובן מאליו שעסק חייב נוכחות ברשתות החברתיות. בין אם מדובר בעסק פיזי, מכון כושר או בר, ובין אם מדובר בעסק אינטרנטי של מסחר באמזון, איביי או בחנות אינטרנטית עצמאית. כל עסק, באשר הוא, חייב נוכחות באינטרנט על מנת להגדיל את מכירותיו ולחזק את מעמדו בעיני הלקוחות.

השאלה האמיתית היא – למה? למה בעצם זה כל כך חשוב, ובמה זה כל כך מועיל? אז אנחנו שמחים ששאלתם, כי במאמר הקרוב נפרט בדיוק איך הרשתות החברתיות מקדמות אותנו בעיניי הלקוחות, ואיך הן אפילו מקדמות אותנו מעלה בתוצאות החיפוש בגוגל.

יש לך 5 סיבות עיקריות, אז כדי שנספיק לעבור על כולן – כדאי שנתחיל.

סיבה ראשונה – דרכים נוספות להגיע לקהל היעד שלכם

הרשתות החברתיות מאפשרות לכם להגיע אל קהל היעד שלכם בדרכים שונות ומגוונות. ברשת פינטרסנט לדוגמה, או באינסטגרם, תוכלו לצלם את המוצרים שלכם, או אירועים של בית העסק ובכך למשוך לקוחות לראות אתכם ולהכיר אתכם טוב יותר.

בדף הפייסבוק שלכם תוכלו לפרסם מידע מעניין ולמשוך את הלקוחות שלכם לאהוב אתכם. ברגע שהלקוחות מצאו אתכם ברשתות החברתיות, הם כבר מרגישים איתכם נוח יותר. והמטרה שלכם היא לייצר נוחות ללקוחות, בכמה שיותר דרכים, מפני שכשנוח יותר קל לנו לקנות.

אתם יכולים לחשוב על סיבה לא להשתמש בכל הדרכים האפשריות?

סיבה שנייה – זוהי דרך נהדרת לספר לעולם עליכם

לקוחות שמעולם לא הכירו אתכם, או מעולם לא שמעו עליכם לפני כן, ירצו לדעת מי אתם, מה אתם מציעים, ולמה בעצם כדאי להם לסמוך עליכם.

לשם כך יכולה לשמש הרשת החברתית.

ברשת החברתית תוכלו תמיד לפרסם מאמרים שרלוונטיים אל תחום העיסוק שלכם. תוכלו לספר על פעילויות שהעסק שלכם מקיים. תוכלו לספר על עצמכם, ועל המקום שממנו התחלתם את העסק שלכם, וכדומה.

כל המידע הזה יצור אצל הלקוח תחושת ביטחון, ויתן לו את ההרגשה שהוא מכיר אתכם. בפעם הבאה שהוא ישמע את שם החברה שלכם הוא כבר יידע מי אתם, ותהייה לו קונטציה חיובית לתחושותיו.

כמו כן, עם הזמן, הרשת החברתית גם תשמש אתכם כדי ליידע את הלקוחות שכבר מכירים אתכם על מבצעים, מוצרים חדשים וכדומה. זהו כלי שימשיך איתכם וישמש אתכם לפרסום עוד הרבה שנים קדימה.

סיבה שלישית – כך הלקוחות שלכם יוכלו לספר עליכם לאחרים

ניסיתם פעם לתאר למישהו מקום שטיילתם בו, או מסעדה שהייתם בה, רק במילים? זה קשה לתאר את התחושה במילים, ולפעמים אנחנו אפילו מרגישים שבן השיחה שלנו לא כל כך מבין את מה שאנחנו מנסים להעביר, לא כך?

אז עכשיו, תחשבו על הלקוחות שלכם שרוצים לספר עליכם לחברים שלהם. זה קשה לספר מה היו התחושות שלהם כשפגשו אתכם פעם ראשונה, וכמה נהדרים הם מצאו שאתם. אך אם יהיה לכם דף בפייסבוק שיעיד על כך, הם ישתמשו בו ויתארו אתכם בצורה נוחה יותר.

אפילו יותר מכך, יהיה להם קל יותר להביע את אהבתכם אליכם, אם באמצעות סימונים באינסטגרם, בפינטרסט, בטוויטר ודומיהם. אם באמצעות שיתופים, ואם באמצעות הפצתכם לעולם.

במקום מסוים, באמצעות הרשתות החברתיות הפרסום מתחיל, אט אט, להתקדם לבדו.

סיבה רביעית – העוקבים נמצאים ברשתות החברתיות

אנשים מחפשים עניין, הם מחפשים אחרי מי לעקוב, והם עושים זאת ברשתות החברתיות.

איך יוכלו הלקוחות העתידיים שלכם לעקוב אחריכם, אם לא תהייה לכם נוכחות ברשתות החברתיות? הלקוחות שלכם כבר שם, אז במקום לנסות למשוך אותם אליכם, לכו לאיפה שהם נמצאים.

כאשר אתם מראים נוכחות ברשתות החברתיות אתם למעשה מייצרים דריסת רגל במקום בו הכול קורה. העוקבים כבר נמצאים שם, הם רק מחכים למצוא אתכם כדי להתחיל לעקוב אחריכם.

סיבה חמישית ואחרונה – יהיה יותר קל למצוא אתכם, הודות לרשתות החברתיות

תחשבו שהתוכן שאתם כותבים, במטרה למשוך את הלקוחות שלכם, מופיע רק באתר שלכם. או אתם יודעים מה? הוא מופיע רק במגזין שאתם מפיצים ללקוחותיכם בדואר מידי שבוע.

זה נשמע פרימטיבי נכון? אבל זו בדיוק הנקודה. גם לפרסם רק באתר האינטרנט שלכם זה לא מספיק. ככול שהתוכן אותו אתם כותבים מופיע ביותר במקומות, כך יש יותר סיכוי שימצאו אתכם באמצעות החיפוש בגוגל.

לדוגמה – אם כתבתם מאמר על נדידת הציפורים (כי אתם מוכרים משקפות, כמובן) ופרסמתם אותו הן באתר שלכם, הן בפייסבוק (בשינויים מסוימים על מנת שיהיה הבדל) והן במערכת בלוגים מפורסמת, ללקוחות שלכם יש פי שלושה יותר סיכוי למצוא אתכם. המטרה היא להפיץ את מה שברשותכם בכל מקום אפשרי.

אתם יודעים מה? עוד סיבה לבונוס

בואו נוסיף עוד רעיון אחד ואחרון, לפני שנסיים באמת. תחשבו לרגע, איך הלקוחות שלכם מתקשרים איתכם? הם מגיעים אל בית העסק שלכם, או שולחים הודעה באמצעות מערכת ההודעות של אמזון ואיביי? זו דרך אחת. הם יכולים להתקשר? זו דרך שנייה.

עכשיו תחשבו שהם יכולים לשלוח לכם גם הודעה בפייסבוק? או להגיב על התמונה שלכם באינסטגרם?

ברשתות החברתיות אנחנו פותחים ללקוחות שלנו עוד ועוד דרכי תקשורת, כך שגם מי שלא נעים לו לדבר בטלפון, ידע למצוא אתכם בקלות.

אז מה אתם אומרים, חסרות לנו סיבות? עכשיו רק צריך להתקדם אל הרשתות החברתיות, ולזכות בפרסום נוסף. אולי אתם רוצים לקדם את הדף שלכם? שתפו אותו עמנו כאן בתגובות.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *