מוצר מנצח דורש ספק מנצח! איך עושים זאת? – חלק א’

אחרי שכבר מצאם את המוצר המנצח שלכם, לא נותר הרבה זמן וצריך לבחור ספק במהרה (על מנת שסקר השוק יישאר רלוונטי). למזלנו הרב, עומדים לפנינו אתרים רבים ואפשרויות רבות של ספקים מכל העולם. אבל לא כל הספקים הם טובים, ולעתים אנחנו עלולים אפילו לפגוש גם כמה נוכלים בדרך. לשם כך הכנו לכם רשימה של טיפים ואפשרויות שיעזרו לכם במספר דרכים, וימנעו מכם מפגש לא רצוי שכזה. במה נעסוק?

  1. איפה תוכלו לחפש ספקים, ולמה דווקא שם?
  2. דרכי התקשורת הטובות ביותר עם ספקים, והדרך לתקשר בהן נכון.
  3. מה חשוב לשאול את הספק – איזה מידע קריטי שהוא יספק?
  4. טיפים אחרונים, ודברים שחשוב לזכור.

לפניכם חלק א’ של הרשימה. אם אתם רוצים למצוא ספק טוב ומהר, קראו את הרשימה הזו והקפידו על הטיפים שלפניכם.

אז איפה בכלל נמצא ספקים?

  • האתר הידוע “עליבאבא” הוא אולי המקור הגדול ביותר בעולם לספקים. הוא מספק לנו בעיקר ספקים ממזרח אסיה, ובמזרח אסיה – בעיקר מסין, אך יש בו ספקים מכל העולם. האתר מדרג את הספקים בו לפי ביטוח השילוח שלהם, לפי הניסיון שלהם בתחום כספקים והותק שלהם באתר “עליבאבא”.

“עליבאבא” גם מציג לנו מאיפה הספק, האם הוא יצרן או סוחר, את האתר של הספק ונתונים נוספים שעשויים לעזור לנו.

היתרון הגדול של “עליבאבא” הוא קודם כל כמות הספקים, אך גם העובדה שהשימוש באתר היא בחינם.

החיסרון הגדול הוא שמרבית הספקים הם באמת סינים, ומרבית המסחר מתקיים דווקא באירופה ואמריקה. אך אם לומר את האמת, החיסרון הזה לא כל כך משמעותי והעבודה עם “עליבאבא” עדיין משתלמת. עם זאת, היזהרו מנוכלים. מספר כל כך רב של ספקים עלול להוביל אתכם אל האחד הלא נכון, שאולי אתם תהיו הטרנסקציה האחרונה שלו ב”עליבאבא”, אבל וודאי לא תרצו להתנסות בכך.

לכן, בחרו ספקים עם ניסיון, ועם ביטוח משמעותי.

  • WorldWideBrands, או בקיצור WWB, גם הוא אתר ספקים מאוד גדול והוא אפילו מומלץ על ידי איביי. האתר הוא אמריקאי ולכן גם מרבית הספקים בו הם אמריקאים או אירופאים. יש בו גם ספקים מן המזרח אך היחס במקרה זה הוא הפוך.

גם WWB נותן לנו מידע רב על הספק, מקשר אותנו לאתר שלו, ומציג לנו את מקומו ותנאים לעבודה עמו. כמו כן, ב – WWB תוכלו למצוא לא מעט ספקי דרופשיפינג!

WWB דורש תשלום חד פעמי גבוה, מעל ל-100$, ובכך הוא גם מתחייב שאצלו לא תמצאו נוכלים. כמו כן, אם תסתכלו קדימה, תבינו שמנוי באתר שכזה ישתלם לכם ולא חשוב לאן תיקח אתכם הרוח.

שימו לב, כשאתם מתחילים לדבר עם ספק באתר WWB, בדקו אם הוא בכלל מוכר את מוצריו לסוחרים באמזון ואיביי – לא מעט ספקים פוסלים אפשרות שכזו מסיבות כאלו ואחרות. בידקו זאת לפני תחילת התקשורת.

  • SaleHoo דומה לעליבאבא ול – WWB. אפשר אפילו לומר שהוא די משלב בין השניים אך הוא הקטן שבין השלושה. הם מציגים לנו מידע דומה על הספקים, ביניהם גם דרופשיפרים.

היתרון הוא שבאתר הזה נוכל למצוא ספקים נוספים שלא הגיעו לעליבאבא ול – WWB.

החיסרון הוא בתשלום השנתי שעומד נכון להיום על סך של כ-70$ לשנה. עם זאת, מניסיונו האישי נוכל לספר לכם שאפשר להפוך את התשלום השנתי לתשלום חד פעמי לכל החיים. דברו עם נציגי השרות של האתר ויתמקחו על המחיר.

  • גוגל – כן כן, לפעמים אפשר למצוא את הספקים גם בגוגל. רשמו את שם המוצר שלכם בשילוב המילים ספק או סיטונאות, ובדקו מה מעלות התוצאות. יתכן שעליתם על ספק שיסדר לכם את החיים, אבל גם יתכן שלא, בעיקר כיוון שאין לכם יותר את הביטוח של האתרים הגדולים. נסו זאת, אבל עשו את בזהירות.

בואו נדבר גם קצת על דרכי תקשורת עם הספקים

תקשורת עם ספקים

בכל אחד מן האתרים שמרכזים ספקים, ובכל אתר של ספק, צריכות להופיע האפשרויות ליצירת קשר. יצירת הקשר היא הצעד הראשון מול הספק. אתם תרצו ליצור איתו תקשורת טובה, ולבדוק שאתם אכן מדברים באותה השפה (כולם מדברים אנגלית, אבל האם אתם משדרים על אותו גל?). לכן, יש חשיבות רבה לתכנון אותה שיחה ולאופן בו היא מבוצעת. בואו נתרכז רגע בדרכי התקשורת ובעדיפות שלהן:

  1. טלפון או סקייפ – זו הדרך הטובה ביותר והמהירה ביותר. אתם מדברים ישירות עם הספק, השאלות והתשובות ניתנות באופן מהיר, יש לכם אפשרות ליצירת קשר אישי מסוים ושיחה שכזו תיצור גם את המחויבות הגדולה ביותר.

השיחות בטלפון יפעלו באופן הטוב ביותר מול ספקים אמריקאים ואירופאים. יתכן גם שיהיו ספקים מן המזרח שישמחו לדבר אתכם בטלפון יותר מאשר בדרכים אחרות. אך כאשר מדובר בסינים, במרבית המקרים הם יירתעו משיחה חיה. האנגלית שלהם לא טובה מספיק וקשה להם להגיב מהר או לקלוט את הנאמר מהר. כמובן שמדובר בהכללה, ולכן כדאי להציע לכל ספק קודם כל שיחת טלפון או סקייפ, ורק אחר כך לעבור לאפשרות הבאה.

שימו לב – עליכם להגיע מוכנים לשיחה עם רשימת שאלות עליהן אתם מצפים לקבל תשובה, ועם מטרה ברורה לשיחה. אתם תרצו שהשיחה תהייה כמה שיותר מוצלחת ותכליתית, שתשיגו בה כמה שיותר, ותצרו אצל הספק רושם ראשוני טוב, לכן הקפידו על הרשימה הזו. מוכנים? הרימו טלפון והתקשרו! ואם לא…

  1. צ’אט – שיטת העברת המסרים הכתובים המהירה היא האפשרות השנייה אחרי הטלפון, בזכות מהירות השיחה. אם אתם כותבים טוב באנגלית וגם אם לא, אל תהססו, אם אין טלפון, יש צ’אט!

הצ’אט נהנה מיתרונות דומים לטלפון, פרט למחויבות הגדולה הנוצרת בשיחת הטלפון. עדיין תוכלו ליצור קשר אישי ועדיין תוכלו ליצור מחויבות, אבל אין מה לעשות – אין כמו שיחה ישירה. בכל זאת, אם הספק נרתע משיחת טלפון, או אם לא ניתן לקיים אותה, שוחחו בצ’אט וענו על שאלותיו, או דרשו את תשובותיו במהירות.

גם פה, הקפידו על רשימה מוכנה מראש של שאלות ומטרות לצ’אט – שלא תצאו בידיים ריקות!

  1. והאחרונה, האימייל – האפשרות הזו היא אמנם טובה, היא אינה מומלצת כמו אחרות. זאת כיוון שמהירות התשובות תהייה איטית ובמקרה של אי הבנה תצטרכו לחכות לאימייל הבא כדי שהספק יענה לכם על השאלה אותה באמת התכוונתם לשאול.

בחרו באפשרות זאת רק כאשר אין ברירה. ואם אין ברירה, היו ברורים ככול הניתן. אל תשאירו באימיילים שלכם מקום לספקות ונסו בכל אימייל לשאול כמה שיותר שאלות. אל תפחדו להשתמש ברשימות – מספרו את השאלות שלכם ולרוב תקבלו תשובות לפי המספרים, בכך תוודאו שהספק לא ידלג על אף שאלה.

באימיילים, הקפידו להיות תכליתיים. ברורים מאוד, אך גם תכליתיים. ככול שתיצמדו למטרת האימייל, תהיו ברורים ותכתבו אותו בצורה שקל לענות עליה, תקבלו תשובות טובות יותר.

אז מה היה לנו עד כה?

הבנו איפה אפשר למצוא ספקים, ומה מציע לנו כל מהאתרים הגדולים.

דיברנו על שיטות התקשורת עם הספקים – קודם כל טלפון, ורק אחר-כך אפשרויות בכתב! ונשארה לנו עכשיו כמות לא מבוטלת של טיפים, ודגשים למידע שחשוב לנו לדעת – אותם כדאי לכם להכיר לפני יצירת הקשר עם הספקים.

לכן, לפני שאתם מרימים טלפון לספק החדש שלכם, עברו אתנו למאמר הבא –מוצר מנצח דורש ספק מנצח! איך עושים זאת? – חלק ב’ והבטיחו לעצמכם ספק מוצלח למוצר מוצלח!

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *