מוצר מנצח דורש ספק מנצח! איך עושים זאת? – חלק ב’

במאמר הקודם דיברנו עד כה על חלק מן האתרים (הגדולים) בהם ניתן למצוא ספקים. דיברנו גם על שיטות התקשורת וכבר הסכמנו שללא ספק שיחה חיה, בטלפון או בסקייפ, היא הטובה ביותר.

אבל לפני שאנחנו מחליטים לאיזה ספק להתקשר כדאי שנכיר כמה דגשים בנושא, וכמה דגשים חשובים גם לשיחה שלנו איתו עד ממש להזמנת המוצר.

על מה נרצה לדבר עם הספק?

  • קודם כל ודאו שהספק באמת מחזיק במוצר שאותו אתם רוצים לייבא, ולא במשהו דומה לו. אולי האתר מטעה, או אולי הגעתם אליו באמצעות מנוע חיפוש שהתבלבל. לאחר מכן ודאו, במידה ואתם אכן מעוניינים בכך, אם הוא עושה מותג פרטי, או כמו שזה נקרא בפי הספקים בעליבאבא, OEM.

  • כמה זמן הספק כבר בתחום? נסו לברר זאת לפני השיחה איתו – באתרים אותם הצגנו לרוב זה מופיע. חפשו את המידע הזה ואם לא תמצאו, אל תתביישו לשאול. למה זה חשוב? אתם לא תרצו להיות אלו שהספק עושה איתם את הטעויות, נכון?

  • מהי הכמות המינימלית אותה מוכן הספק לשלוח? התחילו בכך שתקבעו מהי הכמות אותה אתם מעוניינים להזמין בהזמנה הראשונה ואחר כך – ההסבירו לספק מי אתם, ומה אתם מנסים לעשות. הסבירו לו כי ההזמנה הראשונה היא קטנה כי מדובר בהתנסות ראשונית, אבל יש לכם תכניות לעוד הזמנות רבות וגדולות בהרבה. אם אתם מתכננים לבנות מותג פרטי, הסבירו זאת, וציינו שהמשלוח הראשון מטרתו פרסום והחדרת המותג לשוק – סביר להניח שהמשלוח הבא יהיה גדול יותר. עשיתם זאת? מצוין! האם הוא עומד במינימום אותו אתם מחפשים?

  • אחרי סקר השוק אתם כבר אמורים לדעת כמה יחידות תרצו למכור בחודש. ודאו שהספק אכן יכול לייצר כמות שכזו. בדקו מהו זמן הייצור שלוקח לספק לייצר את הכמות לה תצטרכו. לא תרצו לגלות שהוא לא מהיר מספיק אחרי שהמוצר כבר בתהליכי מכירה. אם הספק לא מהיר מספיק אתם עלולים להיתקע בלי מלאי ומקומכם בראש הטבלה יפגע! בדקו זאת, לפני שמאוחר מידי!

  • באיזה סוגי משלוח הספק משתמש? איך הספק מתכוון לשלוח אליכם את הסמפלים של המוצר? האם מדובר במשלוח מהיר? כמו כן, אם הוא מציע משלוח של ההזמנה הגדולה, ממש עד למחסנים אליהם אתם מעוניינים לייבא את הסחורה, בדקו איך הוא עושה זאת וכמה זמן זה ייקח? שקלו אפשרות להשתמש בחברת שילוח במקום.

  • לפעמים תרגישו לא נעים לשאול זאת, ולפעמים הספק לא יהיה מעוניין לענות, אבל מדובר במידע חיוני ששווה לנסות להשיג – מי הם הלקוחות האחרים של הספק? אם מדובר בלקוחות גדולים זה מראה על אמינות. אם מדובר בלקוחות שאתם מכירים את הסחורה שלהם – תוכלו לבדוק את איכותה עוד לפני הזמנת הסמפלים. המידע הזה יכול לסייע לכם מאוד ולהביא אתכם למסקנות חדשות לגבי הספק.

  • מהי מדיניות ההחזרה של הספק? כאשר המשלוח יגיע אל המחסנים תרצו שתהייה לכם תכנית למוצרים שיגיעו פגומים, אם יגיעו. במקרה כזה, סכמו מראש עם הספק על מדיניות החזרה כך שתוכלו לפעול במקרה הצורך וכבר תדעו מה לעשות.

  • האם המוצר עומד בתקנים האירופאים/אמריקאים? לעיתים אנחנו מחליטים למכור מוצר שצריך לעמוד בתקן מסוים, אמריקאי או אירופאי. מוצרים שכאלה לדוגמה יהיו מוצרי קוסמטיקה, תינוקות וכדומה. אם לספק שלכם יש את אישור התקן אתם מסודרים, ולא צריכים לדאוג להוציא אות בעצמכם (וזהו תהליך ארוך ומסובך שאנחנו לא רוצים).

  • בשלב הזה אפשר כבר לעבור לדבר על מידות ומשקל המוצר. באיזה מידות ומשקל מציע לכם הספק את המוצר? מה יש לו להוסיף לו? אולי תוכלו לייחד את המוצר באמצעות תוספים שהוא מציע. מה יהיה במקרה זה המידות והמשקל? ואיך הוא מתכוון לארוז זאת?

  • ואחרון חביב – המחיר למוצר! המחיר אותו יגיד הספק הוא לא המחיר הסופי, וחשוב לזכור אותו. בדקו מהו המחיר אותו מציע הספר לכל מוצר או סט ובדקו האם הוא עומד במחיר מטרה שהצבתם מראש.
    גם אם הוא עומד במחיר אותו הצבתם לעצמכם, נסו להוריד את המחיר – הם מוכנים לכך ולכן הם מציעים מראש מחירים גבוהים. דברו גם על מחיר הסמפל, וקדימה, למה אתם מחכים? אם המחיר מתאים לכם, הזמינו סמפל.

כמה טיפים קטנים ואחרונים לסיום:

  1. זכרו שהספק בסך הכול רוצה למכור את הסחורה שלו וכמה שיותר. הוא צריך אתכם בדיוק כמו שאתם צריכים אותו!
  2. זכרו גם שהספק הזה הוא לא הספק היחיד. אם התקשורת איתו לא טובה לכם, המחירים לא סבירים, או שצצה בעיה אחרת, סיימו את התקשורת בנימוס והמשיכו לספק הבא.
  3. אם כבר התחלתם תקשורת עם ספק ורק מאוחר מידי שמתם לב שהוא לא עובד עם מוכרים באמזון/איביי, נסו להציע לו למכור מספר מוצרים שלו כסט, או נסו להגיע איתו לפשרה מסוימת. אחרי הכול, סביר להניח שגם הוא שכח לשאול, או לא שם לב איפה כתבתם שאתם רוצים למכור את המוצר, והוא יהיה מוכן להגיע אתכם להסכם כלשהו.
  4. אם מדובר בספקים סינים בדקו מתי הם מפסיקים לעבוד בחגים, ומתי חוזרים לייצר? חופשת ראש השנה הסינית יכולה להימשך גם חודשיים, ואתם רוצים להיות מוכנים לכך – כי הם לא עובדים בזמן הזה! בקשו לדעת תאריכים מדויקים על מנת שתוכלו להיערך לזה בהתאם.
  5. קיימים הבדלים רבים בין ספקים במדינות שונות. כאשר מייבאים מוצר לארה”ב קל יותר לעבוד עם ספק אמריקאי כי הוא מכיר את השטח ואת הלקוחות. כנ”ל גם לגבי אירופאים באירופה. עם זאת, הספקים הסינים וההודים הם הזולים ביותר אך מחירי המשלוח יהיו יקרים יותר. בנוסף לכך, ספק מהמדינה בה יימכר המוצר, יוכל לספק לכם את אישורי התקנים להם תידרשו ביתר קלות. וכמובן, קל יותר לדבר אנגלית עם מי שכבר מדבר אנגלית – שלא נדבר על עברית!

אז אתכם מוכנים?

אם אתם מרגישים מוכנים, וכבר הכנתם לכם רשימה לקראת השיחה עם הספק, צאו לדרך! אל תתביישו! השיגו לכם את הספק הטוב ביותר למוצר המנצח שמצאתם! גם מסע של אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן!

עשיתם זאת? איך היה? מה יש לכם להוסיף? איך הייתה התקשורת עם הספק שלכם? ספרו לנו על כך בתגובות – ספרו לנו על הניסיון שלכם ומה אתם ממליצים לבאים אחריכם?

רוצה להבין טוב יותר אם אמזון בשבילך?
לשיחת ייעוץ בחינם עם יועץ לימודי אמזון, השאר את פרטיך:
אני מאשר קבלת מידע שיווקי במייל ובסמס מגלזר הדרכה

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *